Overslaan en naar de inhoud gaan

Een pakketje sturen naar je Twitter-vriend

Nieuw: Het Britse bedrijf SendSocial kan pakketjes versturen op basis van slechts een e-mailadres of Twitter-ID.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nieuw: Het Britse bedrijf kan pakketjes versturen op basis van slechts een e-mailadres of Twitter-ID.

related partner content for mobile comes here

Een fysiek adres is niet meer nodig: je geeft een twitternaam of e-mailadres aan SendSocial en dat is voldoende. Vervolgens vraagt SendSocial de ontvanger om goedkeuring om het pakketje te versturen. Pas als de ontvanger dit accepteert, krijgt SendSocial het volledige adres. Dat adres wordt overigens niet gedeeld met de afzender.

De afzender krijgt wel een melding dat het pakje kan worden verstuurd en ontvangt hiervoor een speciale barcode, die hij op het pakketje moet plakken. Vervolgens wordt het pakje binnen 5 dagen opgehaald door de verzendpartner van SendSocial, myHermes. Prijzen voor versturen variëren van 3,99 tot 7,99 Engelse ponden.

De manier waarop dit bedrijf is gestart, is bijzonder. SendSocial is het geesteskind van Ben Way, in Groot-Brittannië bekend van zijn optreden in het programma ‘Secret Millionaire’. Way deed in maart van dit jaar een oproep op Twitter, waarin hij vroeg om feedback op een idee: een systeem waarbij mensen producten konden sturen naar anderen, zonder veel persoonlijke details te hoeven delen.

Retweeters kregen de beschikking over 10 procent van het bedrijf en werden op deze manier 'SendSocial investors’. Enkele dagen na de oproep had Ben de beschikking over een team van 6 ondernemers, en kon men starten met SendSocial..

De dienst (nu nog in beta) is op dit moment alleen nog verkrijgbaar in Groot-Brittannië.

Echte cadeautjes versturen naar virtuele vrienden kan al wat langer, bijvoorbeeld op Facebook, alleen zijn dit soort diensten meestal gebaseerd op kortingsbonnen en dat is toch onhandig voor de ontvanger.

Zo kan je al meer dan een jaar . Maar dan moet die vriend wel eerst met een bon naar de drankenhandel.

En Celebrate liet een Mars-widget ontwikkelen (ter ere van Valentijnsdag) waarmee consumenten via de Celebrate Sweet Shop online en een PayPal-account chocola konden versturen aan vrienden. Die ontvingen vervolgens een sms-bericht op hun mobiele telefoon, met daarop een kortingscode. De ontvanger moest dan wel weer met die code naar 1 van de aangesloten winkels, om het cadeutje op te halen.

In Nederland is het online versturen van cadeaus nog niet echt gemeengoed, alhoewel steeds meer partijen het via een omweg wel aanbieden. Uiteraard kun je een ander adres opgeven in het bestelproces, maar het wordt nog lang niet overal niet op die manier gecommuniceerd.

Jamin en Verkade startten dit jaar wel met online giftshops. Op de site van Verkade kun je die zijn gevuld met fairtrade chocola. En heeft een uitgebreide online shop voor alle feestmomenten in het jaar, waarbij ze de mogelijkheid bieden om het direct naar de ontvanger te sturen.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in