Overslaan en naar de inhoud gaan

Generaties X en Y blijven uitgeven

Ondanks de recessie kijken de generaties X en Y, consumenten tussen 18 en 44, optimistisch naar de toekomst en blijven ze veel geld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bureaus bekeken acht maanden lang consumentengedrag en trokken er conclusies uit. Uit de ‘2009 Online Buyer Economic Trend Study’ komt naar voren dat meer dan de helft van de respondenten (van alle leeftijden) vindt dat hun huidige economische situatie hetzelfde of beter is dan in dezelfde periode vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast hebben consumenten in 2009 goed naar hun uitgaven gekeken en waar nodig teruggebracht. Toch is het consumentenvertrouwen de afgelopen twee maanden weer gestegen, dus ook het koopgedrag. Maar de onderzoekers zien wel een aantal veranderingen in het consumentengedrag.

Generaties X en Y gaven van alle consumentengroepen in 2009 het meeste uit. Vooral aan kleding, reizen, schoenen en bioscoopbezoek. En deze leeftijdsgroep zal dat blijven doen in 2010: 18 procent verwacht de komende 60 dagen meer te spenderen dan in dezelfde periode vorig jaar. In de leeftijdsgroep 45-plus ligt het percentage op 13 procent.

24 procent van de mensen tussen 18 en 44 spendeert de komende 60 dagen meer online, dan in dezelfde periode vorig jaar. In de groep 45-plus ligt het percentage op 10 procent.

De meeste respondenten denken dat internet hen helpt om betere aankopen te kunnen doen. Met name online research wordt genoemd als iets dat men inzet als men geld wil besparen. De beste deals worden ook online gevonden; 45 procent van de consumenten antwoordde dit, tegenover 43 procent die de beste deal in een stenen winkel had gevonden.

Welke factoren zijn van invloed bij een positief oordeel als men een online aankoop doet?

  • Met name gratis verzenden: 85 procent geeft dit aan
  • Gratis retour zenden: 75 procent geeft dit aan
  • 66 procent ziet graag kortingen op de homepage
  • 53 procent is positiever na lezen van ‘consumer generated’ recensies

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in