Marktaandelen Nederlandse retailers: Albert Heijn wint
Nielsen heeft de marktaandelen van de foodretailers in Nederland bekend gemaakt. Marktleider is uiteraard Albert Heijn met 32,8 procent in…
In 2008 was dat nog 31,3 procent. Aldi boekt verlies aan marktaandeel: van 8,5 naar 8,3 procent. C1000 gaat harder terug: van 13,2 naar 11,7 procent. Lidl stijgt van 4,8 naar 5,4 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Super de Boer verloor ook: van 6,8 naar 6,5 procent.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe onder inkoopcombinatie SuperUnie aangesloten retailers gingen van 34,8 naar 34,5 procent. Alle aangesloten formules bleven grotendeels stabiel. Ook Jumbo boekte slechts 0,1 procent marktaandeelwinst: van 4,8 naar 4,9 procent.
De totale markt ging van 30,4 miljard naar 32,0 miljard euro omzet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid