Overslaan en naar de inhoud gaan

mobiel gebruik bij baby's, peuters en kleuters

De mobiele telefoon wordt volwassen; steeds meer mensen gebruiken de mobiel naast bellen en SMSen ook voor andere zaken. E-mailen, videos…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mobiele telefoon wordt volwassen; steeds meer mensen gebruiken de mobiel naast bellen en SMSen ook voor andere zaken. E-mailen, videos kijken, muziek luisteren, informatie op zoeken, navigatie, games zijn op veel toestellen net zo eenvoudig te gebruiken als op de pc.

related partner content for mobile comes here

Het mobiele bezit wordt ook steeds jonger. Twee jaar geleden was 50% van de 10-jarigen in bezit van een mobiele telefoon. Uit onderzoek blijkt dat dit nu is op gelopen naar 65%! De mobiel is een apparaat geworden die de secundaire behoeften van alle leeftijdsgroepen kan vervullen.

Hoe zit het met het mobiele gebruik van allerjongsten onder ons?

Uit een in 2009 gepubliceerd onderzoek blijkt dat 7% van de 5 jarigen een mobiele telefoon bezit. Cijfers van de doelgroep jonger dan 5 jaar zijn er helaas niet.

Onlangs was mijn 2 jarige nichtje bij mij op visite. Mijn iPhone trok al snel haar aandacht. Met veel plezier was de peuter enige tijd zoet met het apparaat. Naast dat ik haar angstvallig en nerveus in de gaten hield dat de iPhone niet op de grond zou vallen, dacht ik aan de grote diversiteit van mobiele mogelijkheden voor baby's, peuters en kleuters. Een mobiele telefoon voor deze jonge doelgroep is niet nieuw. Al in 2004 zijn er eenvoudige toestellen op de markt gebracht waarbij er naar een beperkt aantal vaste nummers gebeld kan worden. Naast de welbekende communicatie- mogelijkheid zijn er ook steeds meer 'kindertoestellen' met GPS, waardoor de ouder precies kan zien waar hun kroost uithangt. In een tijd waar de vaders en moeders beiden werken en waar veiligheid een steeds een belangrijker issue wordt zijn dit uiteraard erg interessante producten.

Mobiele interactieve educatieve toepassingen ter bevordering van de ontwikkeling voor de allerkleinsten blijven echter nog aardig onbelicht. Ouderwetse spelen als memory, kleurplaten, rammelaars, hamerspelen en puzzels zouden eenvoudig geport kunnen worden naar de mobiele telefoon.

Speelgoed fabrikant Fisher Price is als een van de eerste grote partijen, die op deze doelgroep inspeelt. Deze week zijn er 3 apps geïntroduceerd: See 'n Say, Little People Farm en Chatter Phone.

Hopelijk komen er ook meer op deze doelgroep gerichte mobiele devices, waar dit soort apps op kunnen draaien, want ondanks beschermhoesjes vraag ik mij af hoelang je iPhone in handen van een peuter onbeschadigd blijft...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in