Overslaan en naar de inhoud gaan

Olm en Heineken leggen conflict bij

Olm gaat de etiketten op de flesjes bier aanpassen, omdat die te veel op de labels van Heineken lijken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In ruil heeft Heineken een kort geding tegen Olm ingetrokken. Olm kwam onlangs met een nieuw etiket met groene kleur en een rode ster.

related partner content for mobile comes here

Heineken wilde daarom een kort geding aanspannen tegen het biermerk, omdat het flesje verdacht veel zou lijken op de Heineken-fles. Maandagmiddag zou in Den Haag een kort geding dienen wegens inbreuk op intellectueel eigendom. De directeur van Olm, Mark Schneider, werkte vroeger bij Heineken.

Schneider zegt dat de bierfles van Olm niet lijkt op die van Heineken, ook al erkent hij wel dat de rode ster op het etiket wel duidelijk verwijst naar Heineken. Maar volgens hem zijn er talloze biermerken met een rode ster in het beeldmerk. Uit een steekproef van de NOS, dat mensen op straat vroeg naar de associaties met de fles, noemde nagenoeg iedereen Heineken. De consument snapt dat Heineken in actie wilde komen tegen Olm.

Bron: NOS

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in