Overslaan en naar de inhoud gaan

SKO tekent nieuwe overeenkomst kijkonderzoek

SKO en partners Spot, NPO, PMA en BVA plus de onderzoeksbureaus Intomart GfK en Nielsen Media hebben een nieuwe overeenkomst voor het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om het kijkonderzoek voor de periode 2011-2015. SKO schreef daarvoor vorig jaar een tender uit. Er kon door bureaus worden ingeschreven op vier contracten. Na ontvangst en beoordeling is tot de volgende besluitvorming gekomen:

related partner content for mobile comes here

Contract 1: Establishment survey.

Dit contract wordt ingevuld door het bureau dat de Media Standaard Survey gaat uitvoeren. Hierover worden inmiddels door SKO samen met NOM, STIR en RAB gesprekken gevoerd met TNS NIPO.

Contract 2: Het meten van televisiekijkgedrag in een panel.

Dit contract is gewonnen door Intomart GfK. Dat biedt onder andere een combinatie van audiomatching techniek uit het eigen ontwikkelcentrum Common Technoloy Center (CTC) in Engeland, en de in Frankrijk door MetricLine ontwikkelde audiocoding techniek.

Contract 3: Overig onderzoek naar kijkgedrag.

Een aantal innovatieve onderzoeksprojecten naar kijkgedrag is als optie opgenomen in het contract met Intomart GfK. Zo kan SKO bijvoorbeeld een convergentiepanel in gaan richten dat binnen een groep panelleden zowel hun kijkgedrag op televisie als op het internet bekijken van televisiecontent, single source meet.

Contract 4: Registratie en harmonisatie van uitzendgegevens.

Dit contract is gewonnen door Nielsen Media. Dat gaat registreren welke programma’s en spots er worden uitgezonden op tv. Hiervoor zal gebruik gemaakt worden van het in Italië ontwikkelde TvEvents systeem. Onder andere de marktbrede registratie van Billboards is nieuw in dit deel van het kijkonderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in