Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever benoemt Keith Weed tot CMO

Keith Weed wordt vanaf 1 april de hoogste marketeer van Unilever.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is voor het eerst dat een marketeer toegang krijgt tot het topmanagement van Unilever. De raad breidt hierdoor uit van 9 naar 10 leden. De nieuwe Chief Marketing Officer rapporteert aan CEO Paul Polman.

related partner content for mobile comes here

Weed (48) werkte hiervoor 3 jaar als ‘executive vice president huishoudelijk, mondhygiene en watermerken’. Zijn opvolger is nog niet bekend gemaakt.

Weed volgt Simon Clift, die als CMO rapporteerde aan Polman maar geen plekje had in de raad. Clift werkte 28 jaar voor UnileverPaul Polman in een reactie: ‘Dit is de eerste keer dat Unilever een CMO op het hoogste niveau heeft, en een belangrijke stap richting scherpere klantfocus in het bedrijf.’

Behalve marketing behoort ook communicatie tot het takenpakket. Weed zal het management aansturen wat betreft media services, consumer insights, onderzoek, bureaurelaties en de interne marketingacademie.

Bron: Adweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in