Unilever benoemt Keith Weed tot CMO


Het is voor het eerst dat een marketeer toegang krijgt tot het topmanagement van Unilever. De raad breidt hierdoor uit van 9 naar 10 leden. De nieuwe Chief Marketing Officer rapporteert aan CEO Paul Polman.
Weed (48) werkte hiervoor 3 jaar als ‘executive vice president huishoudelijk, mondhygiene en watermerken’. Zijn opvolger is nog niet bekend gemaakt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWeed volgt Simon Clift, die als CMO rapporteerde aan Polman maar geen plekje had in de raad. Clift werkte 28 jaar voor UnileverPaul Polman in een reactie: ‘Dit is de eerste keer dat Unilever een CMO op het hoogste niveau heeft, en een belangrijke stap richting scherpere klantfocus in het bedrijf.’
Behalve marketing behoort ook communicatie tot het takenpakket. Weed zal het management aansturen wat betreft media services, consumer insights, onderzoek, bureaurelaties en de interne marketingacademie.
Bron: Adweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid