Overslaan en naar de inhoud gaan

Rexona beste inhaker in Telegraaf

Telegraaf-lezers kiezen Rexona tot beste inhaker op de Olympische Spelen, inhaakdeskundige Peter Strating is kritisch.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De inhaakadvertenties in De Telegraaf zijn op basis van attentiewaarde, merkcommunicatie, waardering en koppeling met het sportevenement getoetst op effectiviteit en waardering onder ruim 600 lezers. Uiteindelijk levert dat de onderstaande top 3 op.
Bureau Consumenten Onderzoek heeft de afgelopen jaren, in opdracht van De Telegraaf, bij elk sportevenement een dergelijke inhaakwedstrijd gehouden. Peter Strating van Strating Active Marketing organiseert al sinds jaar en dag de verkiezing van de Gouden Inhaakmedaille. Hij vindt de oogst van De Telegraaf redelijk beperkt. ‘Juist een van de voordelen van de krant is dat je kunt inhaken op de actualiteit. Dit is redelijk voorspelbaar allemaal, en het echte onverwachte ontbreekt. Waarom werd er niet ingehaakt op het 10 km-drama van Sven Kramer? Die creatieve inhakers vond je wel direct op het internet, maar dus niet in de krant.’
Strating vindt dat de meeste merken zich er wat gemakkelijk vanaf hebben gemaakt, met uitzondering van Aegon, Unox en ook Peugeot, die wél dagelijks andere uitingen in de dagbladen plaatsten. ‘Het oogt wat gemakzuchtig, de uitingen zijn ook teveel voorgebakken. Randstad had prima kunnen inhaken op ‘een andere baan’, en Ernst & Young had zijn campagne ‘de coach verdient ook een medaille’ natuurlijk direct moeten aanpassen na de fout van Gerard Kemkers.’
Eerder deze week bleek uit onderzoek (onder 1000 Nederlanders) van Synovate dat maar liefst twee derde van de Nederlanders het merk Unox bij de Olympische Winterspelen vond passen. De associatie met de Spelen is vergelijkbaar met merken als Rexona (68 pct) en Asics (67 pct). Alleen Nike wordt nog meer met de Spelen geassocieerd, namelijk 86 pct.

related partner content for mobile comes here

Top 3 OS-inhakers De Telegraaf

1. Rexona
2. NOC*NSF
3. Essent

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in