Rexona beste inhaker in Telegraaf


De inhaakadvertenties in De Telegraaf zijn op basis van attentiewaarde, merkcommunicatie, waardering en koppeling met het sportevenement getoetst op effectiviteit en waardering onder ruim 600 lezers. Uiteindelijk levert dat de onderstaande top 3 op.
Bureau Consumenten Onderzoek heeft de afgelopen jaren, in opdracht van De Telegraaf, bij elk sportevenement een dergelijke inhaakwedstrijd gehouden. Peter Strating van Strating Active Marketing organiseert al sinds jaar en dag de verkiezing van de Gouden Inhaakmedaille. Hij vindt de oogst van De Telegraaf redelijk beperkt. ‘Juist een van de voordelen van de krant is dat je kunt inhaken op de actualiteit. Dit is redelijk voorspelbaar allemaal, en het echte onverwachte ontbreekt. Waarom werd er niet ingehaakt op het 10 km-drama van Sven Kramer? Die creatieve inhakers vond je wel direct op het internet, maar dus niet in de krant.’
Strating vindt dat de meeste merken zich er wat gemakkelijk vanaf hebben gemaakt, met uitzondering van Aegon, Unox en ook Peugeot, die wél dagelijks andere uitingen in de dagbladen plaatsten. ‘Het oogt wat gemakzuchtig, de uitingen zijn ook teveel voorgebakken. Randstad had prima kunnen inhaken op ‘een andere baan’, en Ernst & Young had zijn campagne ‘de coach verdient ook een medaille’ natuurlijk direct moeten aanpassen na de fout van Gerard Kemkers.’
Eerder deze week bleek uit onderzoek (onder 1000 Nederlanders) van Synovate dat maar liefst twee derde van de Nederlanders het merk Unox bij de Olympische Winterspelen vond passen. De associatie met de Spelen is vergelijkbaar met merken als Rexona (68 pct) en Asics (67 pct). Alleen Nike wordt nog meer met de Spelen geassocieerd, namelijk 86 pct.
Top 3 OS-inhakers De Telegraaf
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
1. Rexona
2. NOC*NSF
3. Essent
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid