Overslaan en naar de inhoud gaan

Banner-onderzoek naar politieke klik-geneigdheid internetter

Lezers van nieuwssites zijn het meest geneigd op banners van politieke partijen te klikken, waarbij het meest werd geklikt op die van PVV.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tien advertenties toonden elk één logo van een regeringspartij met daaronder de tekst ‘klik hier’. De advertenties werden aan ruim 85.000 internetters getoond op verschillende websites. Het klikpercentage van de banners bedroeg 0.30; dit is volgens DFK 50 procent meer dan dat van de gemiddelde banner.

related partner content for mobile comes here

Op de banner van het PVV is het meest geklikt, gevolgd door de SGP, hierna het CDA en de ChristenUnie. Hierna zijn de verschillen niet zo groot. Het minst is geklikt op de banner van de VVD. Nieuwslezers klikten het meest op de banners, scholieren deden het ook goed. Internetters die filmpjes bekeken via YouTube, klikten het minst op de banners.

Nieuwslezers hadden een voorkeur voor de PVV gevolgd door het CDA en SGP. Scholieren kozen voor SP gevolgd door de PVV en de ChristenUnie. YouTube kijkers zetten PVV op één, SGP op twee en de PVDA op drie.

Resultaten van het banner-onderzoek:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in