Banner-onderzoek naar politieke klik-geneigdheid internetter
Tien advertenties toonden elk één logo van een regeringspartij met daaronder de tekst ‘klik hier’. De advertenties werden aan ruim 85.000 internetters getoond op verschillende websites. Het klikpercentage van de banners bedroeg 0.30; dit is volgens DFK 50 procent meer dan dat van de gemiddelde banner.
Op de banner van het PVV is het meest geklikt, gevolgd door de SGP, hierna het CDA en de ChristenUnie. Hierna zijn de verschillen niet zo groot. Het minst is geklikt op de banner van de VVD. Nieuwslezers klikten het meest op de banners, scholieren deden het ook goed. Internetters die filmpjes bekeken via YouTube, klikten het minst op de banners.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaNieuwslezers hadden een voorkeur voor de PVV gevolgd door het CDA en SGP. Scholieren kozen voor SP gevolgd door de PVV en de ChristenUnie. YouTube kijkers zetten PVV op één, SGP op twee en de PVDA op drie.
Resultaten van het banner-onderzoek:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid