Drie genomineerden Marketeer of the Year 2010 bekend
De drie genomineerden voor de Marketeer of the Year Award 2010 zijn gekozen. Het zijn Boukje Bügel (40), commercieel directeur van NS Reizigers, Ton van Eijk (58), ex-marketing directeur en nu strategisch adviseur marketing, positionering en branding bij wehkamp.nl, en Felix Tenniglo (48), managing partner Inshared.
De drie marketeers hebben volgens de jury het afgelopen jaar op drie punten excellent gescoord:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
* ze hebben laten zien dat er door marketing successen worden bereikt
* ze zijn innovatief
* ze geven marketing zijn rechtvaardige plek in de boardroom
De jury is onder de indruk van de wijze waarop Boukje Bügel de marketinginspanningen van NS Reizigers meetbaar heeft gemaakt: 'Er is sprake van goed denkwerk, in een omgeving die niet altijd makkelijk is, met een flinke omzet- en winstgroei.'
Bij Ton van Eijk is de jury begeesterd door de wijze waarop hij in korte tijd als marketeer een turn around heeft geboekt. 'Er heeft echt innovatie plaatsgevonden en Van Eijk is de motor en inspirator.'
De jury vindt Inshared 'een prachtige marketingcase met veel visie en aandacht van de gedreven marketeer Tenniglo. Hij weet het marketingspel in een moeilijke markt in de volle breedte te spelen, met oog voor de operatie én financiële resultaten.'
Op 3 juni wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens een speciaal Marketeer of the Year-event in de Rai. Binnenkort hoort u daarover meer. [update 09-04-2010: het programma is bekend! kijk op www.marketinglive.nl/moty]. De prijs wordt gesponsord door USG Capacity.
De jury bestaat dit jaar uit: Jan Willem Sieburgh (Rijksmuseum, winnaar van de prijs in 2009), René Repko (Hema, winnaar van de prijs in 2008), Herwin van den Berg (BST Company, winnaar van de prijs in 2007), Hans Hagenaars (ING, winnaar van de prijs in 2006), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004), Robert de Groot (VBAT, winnaar van de prijs in 2003), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Muriel Arts (voorzitter Nima), Monica van der Meeren (USG Capacity) en Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing en voorzitter van de jury).
De prijs is een initiatief van Nima, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Tijdschrift voor Marketing. Dit jaar wordt de prijs voor de tiende keer uitgereikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid