Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe help ik mijn merk om zeep?

Het blad Manager Magazin heeft de zeven doodzonden van het merkmanagement op een rijtje gezet. Altijd handig om te weten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingmanagers die de volgende fouten maken kunnen er zeker van zijn dat hun merk binnen de kortste keren op de schroothoop ligt.

related partner content for mobile comes here

1. Het buikgevoel laten spreken. Zelfs het sterkste merk is niet opgewassen tegen een gebrek aan systematiek en onvoldoende rekening houden met de harde feiten.

2. Het iedereen naar de zin willen maken. Leidt tot profiel- en klantenverlies.

3. Altijd maar creatief willen zijn. De origineelste campagnes leveren wel de meeste aandacht op, maar vaak ook het minste resultaat.

4. Nieuw, nieuw, nieuw! Door de consument steeds weer andere belevingswerelden te bieden maak je het hem onmogelijk zich te hechten aan een merk.

5. Iedereen laten ‘meedenken’. Versnippering van competentie binnen de organisatie is de beste garantie voor gebrek aan overzicht, en dat doet elk merk uiteindelijk de das om.

6. Stretching tot aan het gaatje, oftewel: een exclusief merk volledig uitmelken.

7. Vertrouwen op de kracht van ‘opbrengst en kwaliteit’. Geen acht slaan op het image en gevoel dat een merk oproept bij de consument leidt het merk rechtstreeks naar de afgrond.

Bron: ManagerMagazin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in