Overslaan en naar de inhoud gaan

"Euro 2004 sponsors laten kansen liggen"

Slechts twee van de acht hoofdsponsors hebben hun werk goed gedaan tijdens Euro 2004: McDonald's en Carlsberg.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek naar de bekendheid van de sponsors van het EK, geïnitieerd door Van den Wall Bake Consult en uitgevoerd door het internationale onderzoeksbureau Sport+Markt. Het onderzoek maakte gebruik van het Intomart internetpanel. McDonald's en Carlsberg worden in de totale bekendheid (spontaan en geholpen gecombineerd) door respectievelijk 72 en 61 procent van de Nederlandse kijkers als sponsor van het EK aangemerkt. Nationale-Nederlanden werd derde met 51 procent. De verzekeraar is geen sponsor van het EK, maar wordt hiermee beloond voor het consistent sponsoren van- en adverteren rond de nationale ploeg.

related partner content for mobile comes here

Van de resterende zes hoofdsponsors doen MasterCard (51%), Coca-Cola (50%) en T-Mobile (43%) het nog redelijk goed, maar JVC (36%), Hyundai (31%) en Canon (26%) blijven achter. Het sponsorschap kostte de bedrijven 15 miljoen euro.

In een commentaar zegt Frank van den Wall Bake zich niet aan de indruk te kunnen onttrekken dat veel bedrijven dit soort prestigieuze sponsorschappen aangaan uit defensieve overwegingen 'en vervolgens genoegen nemen met toegangskaartjes, logo's en reclameborden'. 'Terwijl zij inmiddels hadden moeten weten dat een sponsorschap pas voor je gaat werken als het is ingebed in een totale communicatiestrategie. McDonald's en Carlsberg deden dat goed.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in