"Euro 2004 sponsors laten kansen liggen"


Dat blijkt uit een onderzoek naar de bekendheid van de sponsors van het EK, geïnitieerd door Van den Wall Bake Consult en uitgevoerd door het internationale onderzoeksbureau Sport+Markt. Het onderzoek maakte gebruik van het Intomart internetpanel. McDonald's en Carlsberg worden in de totale bekendheid (spontaan en geholpen gecombineerd) door respectievelijk 72 en 61 procent van de Nederlandse kijkers als sponsor van het EK aangemerkt. Nationale-Nederlanden werd derde met 51 procent. De verzekeraar is geen sponsor van het EK, maar wordt hiermee beloond voor het consistent sponsoren van- en adverteren rond de nationale ploeg.
Van de resterende zes hoofdsponsors doen MasterCard (51%), Coca-Cola (50%) en T-Mobile (43%) het nog redelijk goed, maar JVC (36%), Hyundai (31%) en Canon (26%) blijven achter. Het sponsorschap kostte de bedrijven 15 miljoen euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn een commentaar zegt Frank van den Wall Bake zich niet aan de indruk te kunnen onttrekken dat veel bedrijven dit soort prestigieuze sponsorschappen aangaan uit defensieve overwegingen 'en vervolgens genoegen nemen met toegangskaartjes, logo's en reclameborden'. 'Terwijl zij inmiddels hadden moeten weten dat een sponsorschap pas voor je gaat werken als het is ingebed in een totale communicatiestrategie. McDonald's en Carlsberg deden dat goed.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid