Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP lijkt bod op Grey Global voor te bereiden

WPP Group lijkt dichtbij een overname van Grey Global nu de communicatiegigant investeringsbank Merrill Lynch heeft ingeschakeld. Dit als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het inschakelen van Merrill Lynch zou kunnen betekenen dat er al komende week een bod komt op Grey Global. De bank bestudeert de verschillende entiteiten van de groep, zoals Grey Worldwide, MediaCom en GCI Group, aldus Brandrepublic.

related partner content for mobile comes here

Bronnen melden dat zodra het proces is gestart de WPP-top al gauw weet of het zin heeft een bod te doen op Grey. Het kan wel nog langer duren voor er een definitieve deal komt. Komt er een bod, dan wordt het de tweede grote communicatiegroep die WPP in korte tijd overneemt. Eerder was CIA-eigenaar Tempus goed voor een overname.

WPP is de enige overgebleven kandidaat voor een overname van Grey Global, nu Publicis geen reden ziet momenteel een bod te doen op de groep. De Fransman Maurice Levy liet zich begin van de week ontvallen dat Publicis geen bod zal doen op Grey in zijn geheel.

Er wordt nu gespeculeerd dat als WPP ook niet biedt, Grey Global in delen verkocht zou kunnen worden. Dan komt Publicis ook weer om de hoek kijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in