Overslaan en naar de inhoud gaan

Herstel Nederlandse reclamemarkt duurt langer

Het herstel van de advertentiemarkt in Nederland laat langer op zich wachten. Dit jaar wordt - ondanks een bruto stijging van ruim 20…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de jongste uitgave van de Advertising Expenditure Forecasts van ZenithOptimedia. De groei van de Europese advertentiemarkt ligt volgens het onderzoeksbureau op koers om die van de Verenigde Staten volgend jaar in te halen. Daarmee zet het ingezette herstel van de Europese advertentie-industrie overtuigend door.

related partner content for mobile comes here

In 2005 voorziet het mediabureau voor Nederland een marginale groei van de netto advertentiebestedingen van 1,4 procent ten opzichte van dit jaar, schrijft Het Financieele Dagblad. Dat is een minder grote groei dan elders, maar wel in lijn met het huidige klimaat waarin Nederland zowel op Europees als op mondiaal niveau economisch achterblijft.

De Nederlandse verwachting van de netto bestedingen voor 2004 zijn volgens ZenithOptimedia voor de tweede achtereenvolgende keer naar beneden bijgesteld. Ook de CBS-cijfers over de voor het eerst in tien jaar dalende koopkracht in Nederland, is volgens ZenithOptimedia een indicatie dat het herstel zeer moeizaam gaat.

Alleen voor tijdschrifttitels zien de onderzoekers groei. Bij de overige mediumtypen verwacht het bureau een daling op netto niveau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in