Herstel Nederlandse reclamemarkt duurt langer


Dit blijkt uit de jongste uitgave van de Advertising Expenditure Forecasts van ZenithOptimedia. De groei van de Europese advertentiemarkt ligt volgens het onderzoeksbureau op koers om die van de Verenigde Staten volgend jaar in te halen. Daarmee zet het ingezette herstel van de Europese advertentie-industrie overtuigend door.
In 2005 voorziet het mediabureau voor Nederland een marginale groei van de netto advertentiebestedingen van 1,4 procent ten opzichte van dit jaar, schrijft Het Financieele Dagblad. Dat is een minder grote groei dan elders, maar wel in lijn met het huidige klimaat waarin Nederland zowel op Europees als op mondiaal niveau economisch achterblijft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Nederlandse verwachting van de netto bestedingen voor 2004 zijn volgens ZenithOptimedia voor de tweede achtereenvolgende keer naar beneden bijgesteld. Ook de CBS-cijfers over de voor het eerst in tien jaar dalende koopkracht in Nederland, is volgens ZenithOptimedia een indicatie dat het herstel zeer moeizaam gaat.
Alleen voor tijdschrifttitels zien de onderzoekers groei. Bij de overige mediumtypen verwacht het bureau een daling op netto niveau.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid