Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele diensten weinig geaccepteerd

Sms is de meeste bekende en gebruikte mobiele dienst, maar andere mobiele diensten vallen tegen in gebruik. En op mobiele reclame zit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sms-en is bij de ondervraagde consumenten het meest bekend als mobiele dienst naast het bellen, gevolgd door het spelen van games, foto’s maken en ringtones downloaden. De laatst genoemde mobiele diensten leggen het echter af tegen sms-en als het gaat om gebruik: 74 procent van de respondenten verstuurt wel eens een sms, slechts 32 procent speelt weleens een spelletje, 21 procent downloadt af en toe een ringtone en 14 procent maakt wel eens een foto. Deze foto’s worden vervolgens maar door 9 procent van de ondervraagden verstuurd.
Veel consumenten willen overigens helemaal geen mobiele diensten op hun telefoon: 48 procent antwoordde bevestigend op de vraag of ze een mobiel zouden willen hebben waarop alleen gebeld kon worden. 45 procent wenst wel mobiele diensten, 7 procent weet het niet.
Nieuwe mobiele diensten dienen volgens de respondenten vooral functioneel te zijn, zoals het kunnen opvragen van je banksaldo, je agenda bijhouden, e-mailen en autonavigatie. Entertainment scoort gemiddeld minder, zoals muziek luisteren, filmpjes en mobiele soaps bekijken.

related partner content for mobile comes here

Reclame op de gsm is taboe; maar liefst 87 procent wil zeker geen reclame op zijn gsm, aldus Motivaction. 13 procent twijfelt nog, 0 procent wil wel reclame. Het onderzoeksbureau adviseert adverteerders om vooral de consument het gevoel te geven dat de actie iets oplevert. De Nederlandse consument is namelijk van nature zuinig en zal niet snel een sms terugsturen als daar niets tegenover staat.
Motivaction ondervroeg 1436 personen, in de leeftijd van 18 tot 55 jaar. De uitkomsten zijn een gemiddelde van alle gegeven antwoorden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in