Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitsers houden van shoppen vanaf de sofa

Niet meer in de rij bij de kassa, maar lekker comfortabel shoppen vanaf de bank. Kopen via de buis wordt, zeker met de groei van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet alleen in Nederland bloeit het medium sell-tv. Onze oosterburen zijn helemaal ware teleshoppingkampioenen: elke Duitser koopt jaarlijks voor zo’n 260 euro vanuit zijn luie stoel, en daarmee gaan ze wereldwijd aan kop. Maar liefst drie koopkanalen kent men in Duitsland: QVC, HSE24 en RTL Shop. Sterk punt van alledrie: ze bieden exclusieve producten die niet in gewone winkels te koop zijn. Ook wordt er veel nadruk gelegd op service, een punt waar teleshoppers scherp op letten. Zo heeft bij marktleider QVC de tv-producer voortdurend zicht op de bestellingen die via het callcenter binnenkomen. Zodra een product uitverkocht raakt, deelt hij dat mee aan de presentator, zodat deze de kijkers onmiddellijk kan inlichten en daarmee teleurstelling bij potentiële kopers kan voorkomen. En verder wordt dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheden die internet biedt. Angst voor kannibalisering is er niet; webvertising wordt gezien als een mooie aanvulling (tijdonafhankelijk, ideaal voor productvergelijking) én als een manier om vooral een jong publiek te bereiken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in