Duitsers houden van shoppen vanaf de sofa


Niet alleen in Nederland bloeit het medium sell-tv. Onze oosterburen zijn helemaal ware teleshoppingkampioenen: elke Duitser koopt jaarlijks voor zo’n 260 euro vanuit zijn luie stoel, en daarmee gaan ze wereldwijd aan kop. Maar liefst drie koopkanalen kent men in Duitsland: QVC, HSE24 en RTL Shop. Sterk punt van alledrie: ze bieden exclusieve producten die niet in gewone winkels te koop zijn. Ook wordt er veel nadruk gelegd op service, een punt waar teleshoppers scherp op letten. Zo heeft bij marktleider QVC de tv-producer voortdurend zicht op de bestellingen die via het callcenter binnenkomen. Zodra een product uitverkocht raakt, deelt hij dat mee aan de presentator, zodat deze de kijkers onmiddellijk kan inlichten en daarmee teleurstelling bij potentiële kopers kan voorkomen. En verder wordt dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheden die internet biedt. Angst voor kannibalisering is er niet; webvertising wordt gezien als een mooie aanvulling (tijdonafhankelijk, ideaal voor productvergelijking) én als een manier om vooral een jong publiek te bereiken.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid