Nieuwe toezichthouder consumentenklachten
Bij de nieuwe toezichthouder kunnen mensen met hun klachten terecht, ook met algemene klachten over bijvoorbeeld misleidende reclame of agressieve verkoop. Deze toezichthouder zal ook bemiddelen in grensoverschrijdende conflicten. Om de toezichthouder tanden te geven kan deze ook boetes uitdelen, meldt De Telegraaf vandaag. Staatssecretaris Van Gennip (Economische Zaken) biedt vandaag de Tweede Kamer en de Consumentenbond haar zogenoemde Strategisch Actie Programma aan.
In het programma staat ook dat de afhandeling van klachten beter moet, zodat consumenten eenvoudiger hun recht kunnen halen. Zo moeten consumenten makkelijker naar de rechter kunnen stappen met hun klachten. De hulp wordt daarbij ingeroepen van werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB en de SER.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDat betere bescherming nodig is blijkt uit onderzoek van Economische Zaken. Zo gaat 22 procent van de consumenten niet terug naar de leverancier met klachten. Van alle consumenten heeft 47 procent het afgelopen jaar wel een klacht gehad over een product of dienst. Wanneer toch een klacht wordt ingediend is 43 procent van de consumenten ontevreden over de manier waarop die wordt afgehandeld. Slechts 4,5 procent van de ontevreden consumenten gaat zo ver dat met een geschil naar een geschillencommissie of naar de rechter wordt gestapt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid