Unilever begint eigen magazine
Met het blad wil de fabrikant zich richten op de kopers van zijn producten. Ook wil Unilever een betere onderhandelingspositie krijgen bij de supermarkten.
Volgens Het Parool komen A-merken de laatste tijd in de verdrukking omdat de consument steeds vaker voor de goedkope huismerken gaat.YataYata kan ook een wapen in de prijzenoorlog worden. Supermarkten zetten hun leveranciers steeds meer onder druk in de onderhandelingen over de inkoopprijzen. Als de prijs ze niet bevalt, dreigen supermarkten met een boycot. Zeker met de groei van het aantal huismerken, hebben veel supermarkten alternatieven in huis.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis"Het is dus geen rechtstreeks gevolg van de prijzenoorlog in Nederland", zegt Unilever-woordvoerder Van der Eijk in Het Parool. "We willen met het blad gewoon dichter bij onze klanten komen en via de bijbehorende internetsite ze echt bij onze producten gaan betrekken. Als we meer over onze klanten te weten komen, kunnen we ze ook beter bedienen."
(bron: Het Parool)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid