Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever begint eigen magazine

Unilever, fabrikant van onder andere Knorr, Bertolli en Dove, wil met een eigen magazine, YataYata genaamd, de supermarktklant enthousiast…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met het blad wil de fabrikant zich richten op de kopers van zijn producten. Ook wil Unilever een betere onderhandelingspositie krijgen bij de supermarkten.

related partner content for mobile comes here

Volgens Het Parool komen A-merken de laatste tijd in de verdrukking omdat de consument steeds vaker voor de goedkope huismerken gaat.YataYata kan ook een wapen in de prijzenoorlog worden. Supermarkten zetten hun leveranciers steeds meer onder druk in de onderhandelingen over de inkoopprijzen. Als de prijs ze niet bevalt, dreigen supermarkten met een boycot. Zeker met de groei van het aantal huismerken, hebben veel supermarkten alternatieven in huis.

"Het is dus geen rechtstreeks gevolg van de prijzenoorlog in Nederland", zegt Unilever-woordvoerder Van der Eijk in Het Parool. "We willen met het blad gewoon dichter bij onze klanten komen en via de bijbehorende internetsite ze echt bij onze producten gaan betrekken. Als we meer over onze klanten te weten komen, kunnen we ze ook beter bedienen."

(bron: Het Parool)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in