
Dat meldt dagblad Trouw. De voedsel- en warenautoriteit VWA deelde Philip Morris eerder mee dat de advertenties niet zijn toegestaan. De VWA heeft aangekondigd de fabrikant te beboeten omdat de bedrijfsnaam onder de advertentie óók een sigarettenmerk is en dat is volgens de autoriteit verboden reclame.
Philip Morris plaatste in april advertenties in kranten, waarin het bedrijf een 'nieuwe manier van communiceren' aankondigde. Volgens Kruithof zijn de advertenties misleidend. Philip Morris zou met de campagne slechts willen proberen het geschonden imago op te vijzelen.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandTeammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandDe commissie oordeelde dat de advertenties niet kunnen worden gezien als een 'openbare aanprijzing van tabaksproducten'. Toch beschouwt de commissie de uiting wel als reclame omdat de sigarettenfabrikant met de advertenties zijn diensten aanprijst en denkbeelden propageert. Maar daarmee vallen de advertenties volgens de RCC nog niet onder het begrip reclame uit de Tabakswet. Er wordt volgens de commissie in de advertenties zo duidelijk gewaarschuwd voor de negatieve effecten van roken, dat de vermelding van de bedrijfsnaam niet kan worden opgevat als het aanprijzen van sigaretten. Kruithof gaat nu in beroep.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid