Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil De Persgroep lezers werven: ‘Word ook een krantenmens’

Tegenwoordig lezen we een stuk minder vaak de krant. Deze campagne hoopt daar verandering in de brengen.

Mediabedrijf De Persgroep start een campagne om lezers te werven. Het thema ‘Een krantenmens heeft het gemakkelijk’ moet de gidsrol van de krant benadrukken. De campagne is opgezet in samenwerking met Shoq. 

related partner content for mobile comes here

De Persgroep wil de krant relevant maken. Het thema ‘krantenmens’ moet daarbij helpen. Volgens de organisatie is een krantenmens altijd up-to-date, heeft een gefundeerde mening en maakt de juiste keuzes. Dit maakt het leven een stuk gemakkelijker. 

Barrières

Het concept, ontwikkeld door Shoq, brengt deze elementen in beeld middels een video met een salescomponent. De video speelt in op de trend dat een krant lezen voor steeds minder mensen een dagelijkse routine is, legt Alexander Kosman, creative director Shoq, uit. ‘Mensen ervaren steeds meer barrières voor het lezen van de krant, wat de verkoop belemmert. Wij zijn op zoek gegaan naar een manier waarop we de krant relevant kunnen maken, en hebben daarvoor een concept en thematiek ontwikkeld.’

Online privacy

In het tv-spotje leggen een aantal mensen uit waarom zij een krantenmens zijn. ‘De krant geeft mij het vertrouwen dat ik gezond leef’, zegt een tennisser. ‘Ik weet nu hoe belangrijk online privacy is’, zegt een vrouw van middelbare leeftijd op de bank in haar huiskamer. Ondertussen zet ze haar locatievoorziening uit op d’r telefoon.

‘De commercial laat op een vrolijke en inhoudelijke manier de veelzijdigheid van de krant zien. Ook wil de Persgroep op een subtiele manier laten zien dat de krant je via de telefoon, tablet en pc door het leven gidst’,  marketingmanager Cornel van Buuren bij de Persgroep.

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en online. 

Credits

Opdrachtgever: de Persgroep
Verantwoordelijk: Cornel van Buuren en Dennis Brouwers
Bureau: Shoq
Creatief Directeur: Alexander Kosman
Account: Joke Ploeg
Project manager: Suzanne van Beekum
Strategie: Bauke Nater
Art Director: Tom Klaver
Copywriter: Sebastiaan Witteveen
Agency producer: Gerben Molenaar
Productie: MyChannels
Producer: Cees Clous
Regie: David van der Vegte
Fotografie: Suzanne Karsters

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in