Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus begint 2019 met een opgewekte campagne inclusief diverse cast

De voorgaande commercials waren emotioneel. Dit spotje heeft daarentegen een blij karakter.

Plus gaat ook in 2019 verder met het thema ‘goed eten’. Met een opgewekt televisiespotje, gemaakt door J. Walter Thompson, wil de supermarkt Nederland laten zien dat goed eten de moeite waard is. Een groot contrast vergeleken met de voorgaande campagnes.  

related partner content for mobile comes here

Plus staat bekend om zijn emotionele campagnes. Afgelopen kerst kwam de keten met een spotje over een familie die een grootmoeder heeft verloren. En vorig jaar zomer sneed de keten een maatschappelijk thema aan: het kwam met een spotje over een Syrisch jongetje dat in contact komt met de Nederlandse eetcultuur. Deze commercial heeft echter een vrolijke insteek. Het speelt in op de goede voornemens. 

De video gaat over een man die alles uit de kast haalt om goed te leven. Hij let op wat hij eet, staat constant op de weegschaal en gaat regelmatig naar de sportschool. Zijn vreemde gedrag wordt aandachtig gevolgd door zijn vrouw. Gaandeweg wordt ze zelfs een beetje achterdochtig: heeft hij een ander? Als ze op een avond laat thuiskomt, ontdekt ze wat hij al die tijd voor haar achterhield: hij wil afvallen zodat hij weer zijn trouwpak past. 

Diversiteit

Naar aanleiding van de Plus-kerstcampagne merkte NRC op dat in het spotje geen mensen met een migratieachtergrond figureren. Deze video bevat juist wel acteurs met een niet-westerse achtergrond. Is dit een bewuste keuze? Bas Korsten, creative partner bij J. Walter Thompson, legt uit van niet. ‘We waren al voor Kerstmis met deze film bezig. Daarnaast heeft Plus, behalve tijdens de kerstcommercial, vaker acteurs met een diverse achtergrond. We hebben bijvoorbeeld een video gemaakt met een Turkse familie en eentje met een Syrisch jongetje. Bij dit spotje hebben we vooral gekeken naar de beste acteur en dat was een Surinaamse man.’

Plus-kerstcommercial

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in