Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn schrijft reclame-pitch uit

Na meer dan tien jaar samenwerken, komt er mogelijk een einde aan de relatie met TBWA\NEBOKO. Het bureau mag wel meedoen aan de pitch.
Miniatuurvoorbeeld
Harry Piekema
© Albert Heijn
Miniatuurvoorbeeld
Harry Piekema
© Albert Heijn

Albert Heijn start in februari met een pitch voor het reclamebureau dat verantwoordelijk wordt voor de merkcampagnes. De pitch wordt begeleid door 3MO en duurt naar verwachting enkele maanden. In die periode blijft TBWA\NEBOKO campagnes maken voor Albert Heijn. TBWA\NEBOKO is bovendien uitgenodigd om deel te nemen aan dit proces.

related partner content for mobile comes here

Voorop lopen

Johan van der Zanden, de net nieuwe VP marketing & communicatie bij Albert Heijn, zegt in de markt op zoek te willen gaan naar een onderscheidend campagneconstruct. 'We vragen in de pitch drie tot vier bureaus om hierover met ons mee te denken. Om daarna de keuze te kunnen maken met welk reclamebureau wij de merkcampagnes gaan maken voor de komende jaren.'

Van der Zanden zegt ook nog: 'Meer dan tien jaar heeft Albert Heijn succesvolle en spraakmakende campagnes ontwikkeld met TBWA\NEBOKO en we zijn trots op de prijzen die we samen hebben gewonnen. Ik ben dan ook blij dat zij meedoen aan deze pitch.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Irene Cooper

Wordt dit weer een rondje goedkoop ideeën ophalen?

clive

Yep! It is a shit show on a grand scale. Tired agency staff, working on a boring and tired brand. Money and time wasted whereas that money could be fed back into the AH business and used to really benefit actual customers.

Clive

A pitch! That means wasted hours and weekends working on a piece of business that an agency 'hopes' to win. While the pitch is on, all other agency accounts get neglected to some extent as everyone at the agency hopes and dreams of doing some outstanding creative work on the potential new client. This is a broken and tired way of working. No wonder agencies are becoming more and more disillusioned and the work is becoming less and less creative.

Baris Efe

Waarom worden bureaus niet gewoon betaald die mee mogen doen aan de pitch?

Pragmatic

Just resign the account, free up space for new business and stop worrying about a tired old scenario that can't be bettered, every Tom, Dick and Harry use supermarkets, there will be be no loss in traffic.

Henny nieuwenhuis

"Ik ben blij dat ze meedoen aan deze pitch".wat een hypocratie. Wanneer je er met een van de beste bureau's van Nederland niet uitkomt, moet je eerst eens goed naar jezelf kijken.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in