Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike en Intersport brengen podcast voor hardlopers uit

De merken constateren dat steeds meer hardlopers tijdens het rennen naar podcasts luisteren.

Sportmerk Nike en sportwinkel Intersport slaan de handen ineen en komen met een podcast-reeks. De merken constateren dat steeds meer hardlopers tijdens het rennen naar podcasts luisteren. Hieromheen bouwt Intersport een digitaal platform dat ten goede moet komen van de merkbeleving. 

related partner content for mobile comes here

De campagne, inclusief onderzoek, is opgezet door HarrimanSteel. Het is onderdeel van de herpositionerning van Intersport; de winkel wil meer inzetten op merkbeleving door klanten actief te helpen met het behalen van hun sportprestaties. Dit digitale platform met tips en podcasts van Coach Lee is daarvan het product. Ook promoot de actie de hardloopschoenen 'Nike Epic React'. 

Nike werkt al langer met de influencer ‘Coach Lee’. Hij heeft een Instagramaccount waarop hij zijn volgers coacht. Intersport integreert deze samenwerking op zijn online kanalen.

Een influencer neerzetten als coach is volgens Leah Forsyth, managing director van HarrimanSteel, effectief. 'Influencermarketing gaat om meerwaarde bieden, niet verkopen. Daarom kunnen merken beter influencers inzetten om de doelgroep te inspireren in plaats van producten aan de man te brengen.' 
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in