Overslaan en naar de inhoud gaan

Te veel energie? Powerpeers laat zien waar je het kwijt kunt

Via Powerpeers kunnen mensen energie met elkaar delen. Het spotje laat zien hoe dit werkt.

Energieleverancier Powerpeers komt met een campagne genaamd ‘Power to the People’. Met het spotje, bedacht door Alfred International, wil het merk op een laagdrempelige manier laten zien hoe energie delen werkt.

related partner content for mobile comes here

Powerpeers is een online marktplaats om zelfopgewekte energie met elkaar te delen. De organisatie richt zich hoofdzakelijk op zonnepanelen. Veel huishoudens wekken daarmee dagelijks duurzame energie op, alleen niet alles wordt door de eigenaar verbruikt. Via Powerpeers kunnen eigenaren hun energie makkelijk delen met hun sociale kring.

Energiek

De campagne start op televisie waar het algemene verhaal van Powerpeers door Rik en zijn buurman wordt verteld. Rik speelt de hoofdrol. Hij heeft letterlijk en figuur te veel energie.

Eddy Salfischberger, managing Partner van Alfred: ‘Met Rik introduceren we een karakter waarmee we crossmediaal het verhaal van Powerpeers vertellen. Via televisie bereiken we de massa. Online bestaat de campagne uit het bedienen van vijf doelgroepen die vanuit hun behoefte worden getriggerd om ook hun energie te delen of af te nemen via Powerpeers. Zo krijgt iemand die duurzaamheid heel belangrijk vindt een andere boodschap dan wie voornamelijk door geld wordt gemotiveerd.’

Credits

Opdrachtgever: Powerpeers
Bureau: Alfred International
Verantwoordelijk bij klant: Raymond van Eck, Lisette van Wulfften Palthe, Sophie de Goeij, Wouter Stapelkamp, Sam Riemersma
Strategie: Edward van de Ridder
Art Director: Tim Olland
Copywriter: Aad Kuijper & Marie-Louise Diekema
Account: Mark de Leeuw
Agency producer: Elise Hagedoorn
Productie: In Case Of Fire (TVC) & Alfred Productions (Online video’s)
Regisseur: Sven Super (TVC) & Louis van Zwol (Online Video’s)
Editor: Peter Alderliesten (TVC), Marko Kruk (online video’s)
Muziek/Soundstudio: Postoffice (TVC), SPOOK (Online Video’s)
Animatie & Design: Jorn Slotboom, Hans van Mechelen (Alfred)
Grading: Jan Maarten de Wit
VFX: The Compound
Mediabureau: ZIGT
Fotografie: David de Jong
Online: Bikkelhart, Poort80 & Searchresult

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in