CDA-campagne is geen 'potje pindakaas'
Frits Wester vindt dat bureaus zich onvoldoende realiseren dat politiek zich niet laat verkopen als een pot pindakaas. Joe Public reageert.
Fractievoorzitter Sybrand Buma vindt dat mensen elkaar vaker ‘goedemorgen’ moeten wensen. Met een commercial roept hij Nederland op om meer oog voor elkaar te hebben. Het spotje, bedacht door Joe Public, is onderdeel van de verkiezingscampagne van het CDA in aanloop naar de Provinciale statenverkiezingen.
Opvallend is dat de commercial geen politieke inhoud bevat: het roept kiezers niet op om naar de stembus te gaan en bevat geen politieke standpunten. Met het spotje wil CDA zich maatschappelijk betrokken positioneren, door te laten zien dat het aandacht heeft voor normen en waarden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidEen hele mond vol,
maar in het kader van het fenomeen 'oortjes', rustig wakker worden en de kracht van non-verbale communicatie,
ben ik toch minstens zo blij met het oogcontact, hoofdknik, handzwaai en de soepel laten invoegende automobilist achter me.
De vergelijking met 'goeiemoggel' is inderdaad vergezocht, maar deze reclame komt wel overeen met de reclame's van NLdoet en DE's nationale burendag. Ik denk dat ze daar nog wel wat van hadden kunnen leren...
Bovendien in de aanloop naar de PS, geef die mensen toch ern kans om zich te profileren i.p.v. die houterige Buma, die nota bene zijn buurman wegjaagt door zijn gedrag bij de tramhalte