Overslaan en naar de inhoud gaan

CDA-campagne is geen 'potje pindakaas'

Frits Wester vindt dat bureaus zich onvoldoende realiseren dat politiek zich niet laat verkopen als een pot pindakaas. Joe Public reageert.

Fractievoorzitter Sybrand Buma vindt dat mensen elkaar vaker ‘goedemorgen’ moeten wensen. Met een commercial roept hij Nederland op om meer oog voor elkaar te hebben. Het spotje, bedacht door Joe Public, is onderdeel van de verkiezingscampagne van het CDA in aanloop naar de Provinciale statenverkiezingen. 

Opvallend is dat de commercial geen politieke inhoud bevat: het roept kiezers niet op om naar de stembus te gaan en bevat geen politieke standpunten. Met het spotje wil CDA zich maatschappelijk betrokken positioneren, door te laten zien dat het aandacht heeft voor normen en waarden. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Julius de Vries

Een hele mond vol,
maar in het kader van het fenomeen 'oortjes', rustig wakker worden en de kracht van non-verbale communicatie,
ben ik toch minstens zo blij met het oogcontact, hoofdknik, handzwaai en de soepel laten invoegende automobilist achter me.

Filip

De vergelijking met 'goeiemoggel' is inderdaad vergezocht, maar deze reclame komt wel overeen met de reclame's van NLdoet en DE's nationale burendag. Ik denk dat ze daar nog wel wat van hadden kunnen leren...
Bovendien in de aanloop naar de PS, geef die mensen toch ern kans om zich te profileren i.p.v. die houterige Buma, die nota bene zijn buurman wegjaagt door zijn gedrag bij de tramhalte

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in