'Muziek wordt steeds belangrijker voor merken, maar komt nog altijd aan het eind'
Podcast Connect #018 met Sietze Rademaker, directeur Benelux & Frankrijk van Epidemic Sound.
Hoe komen contentmakers zoals YouTubers aan hun muziek? Waarom is muziek eigenlijk zo belangrijk bij online campagnes? En krijgen de makers / de artiesten dan ook wel wat ze toekomt? Dat zijn de onderwerpen die aan bod komen in deze podcast met Sietze Rademaker van Epidemic Sound.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaGehoord in de uitzending
- De marketingafdeling is zich er steeds meer van bewust van hoe een merk hoort te klinken. Het probleem is dat geluid heel vaak aan het eind komt.
- Instore muziek groeit hard. Dan heb je ook niet te maken met copyrightorganisaties.
- Jongere vloggers weten vaak heel goed welke stijl ze aan muziek willen.
- Er komen 250 nieuwe tracks per maand op ons platform.
- Componisten weten bij ons vooraf precies wat zij verdienen.
- Copyrighttrajecten zijn zowel voor componisten als tv-producenten lastig in te schatten en administratief veel te complex. Dat is ook de basis van Epidemic Sound.
- De huidige auteurswetgeving komt uit 1994. Dat zegt genoeg.
Connecten met Sietze Rademaker
Stuur hem een invite op LinkedIn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidJa inderdaad doet Epidemic Sounds het anders. Maar beter? Meer anders dan het zou moeten.
Fake artists op spotisfy bijvoorbeeld. Niet echt frisse handel.
En ik heb zelf gewerkt met Epidemic Sounds maar dat amders zit zeker niet in de betaling. Dat betreft zit Sietze prima op zijn plek daar, als je bedenkt dat hij het ‘vak’ heeft geleerd bij Massive. Dezelfde constructies.
https://www.musicbusinessworldwide.com/why-spotifys-fake-artists-problem-is-an-epidemic-literally/