Overslaan en naar de inhoud gaan

'Muziek wordt steeds belangrijker voor merken, maar komt nog altijd aan het eind'

Podcast Connect #018 met Sietze Rademaker, directeur Benelux & Frankrijk van Epidemic Sound.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hoe komen contentmakers zoals YouTubers aan hun muziek? Waarom is muziek eigenlijk zo belangrijk bij online campagnes? En krijgen de makers / de artiesten dan ook wel wat ze toekomt? Dat zijn de onderwerpen die aan bod komen in deze podcast met Sietze Rademaker van  Epidemic Sound.

related partner content for mobile comes here

 

Gehoord in de uitzending

  •   De marketingafdeling is zich er steeds meer van bewust van hoe een merk hoort te klinken. Het probleem is dat geluid heel vaak aan het eind komt.
  • Instore muziek groeit hard. Dan heb je ook niet te maken met copyrightorganisaties.
  • Jongere vloggers weten vaak heel goed welke stijl ze aan muziek willen.
  • Er komen 250 nieuwe tracks per maand op ons platform.
  • Componisten weten bij ons vooraf precies wat zij verdienen.
  • Copyrighttrajecten zijn zowel voor componisten als tv-producenten lastig in te schatten en administratief veel te complex. Dat is ook de basis van Epidemic Sound.
  • De huidige auteurswetgeving komt uit 1994. Dat zegt genoeg.

Connecten met Sietze Rademaker

Stuur hem een invite op LinkedIn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Tom

Ja inderdaad doet Epidemic Sounds het anders. Maar beter? Meer anders dan het zou moeten.
Fake artists op spotisfy bijvoorbeeld. Niet echt frisse handel.
En ik heb zelf gewerkt met Epidemic Sounds maar dat amders zit zeker niet in de betaling. Dat betreft zit Sietze prima op zijn plek daar, als je bedenkt dat hij het ‘vak’ heeft geleerd bij Massive. Dezelfde constructies.
https://www.musicbusinessworldwide.com/why-spotifys-fake-artists-problem-is-an-epidemic-literally/

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in