KPMG wil stereotype beeld over zichzelf veranderen met nieuwe merkcampagne
KPMG is een landelijke merkcampagne gestart waarin 'het menselijke karakter' van het bedrijf voor het voetlicht wordt gebracht. In de campagne, die is bedacht en ontwikkeld door Joe Public, spelen dan ook echte KPMG-medewerkers de hoofdrol.
Uit eigen klantonderzoek van KPMG blijkt dat de kracht van het consultancybedrijf schuilt in het genoemde menselijke karakter van zijn medewerkers. Om dit gegeven zichtbaarder te maken voor een breed publiek en het merk te versterken bij potentiële klanten en werknemers, is KPMG de merkcampagne gestart.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamPitch
KPMG heeft vorig jaar een bureaupitch uitgeschreven, waar Joe Public recent als winnaar uit de bus is gekomen. Meer willen beide partijen niet kwijt over de pitch, maar het ziet ernaar uit dat het Amsterdamse reclamebureau (samen met moederbedrijf Springbok) de komende jaren verantwoordelijk blijft voor de reclame-inspanningen van KPMG. De campagne 'Het blijft mensenwerk' is het eerste wapenfeit van de samenwerking.
De campagne laat zien hoe emoties als blijdschap, teleurstelling, moed en vastberadenheid een rol spelen in 'het dagelijkse KPMG-werkleven' en vertelt tussen de regels door veel over de cultuur bij het bedrijf. De campagne wordt uitgerold via televisie, print en online video.
Conventies doorbreken
Tom Janssen, head of brand bij KPMG: 'Als we de feedback van klanten bekijken, komt steeds terug dat KPMG'ers echt betrokken zijn bij het bedrijf. Daarmee maken we dus echt het verschil. Ons menselijke karakter heeft een relevante belofte voor potentiële klanten en talent, zeker in deze tijd.' Toch kennen veel mensen KPMG niet goed, stelt Janssen. 'Bij hen leven wellicht stereotype beelden van accountants en consultants, en dat zit ons in de weg. Dat kunnen we alleen veranderen met een campagne die de mispercepties, maar ook de reclameconventies van onze sector doorbreekt.'
Thecla Schaeffer, strateeg bij Joe Public: 'Om het menselijke karakter geloofwaardig over te brengen, moet je als bedrijf dicht bij jezelf blijven en je kwetsbaar durven opstellen. Precies om die reden hebben KPMG-medewerkers de hoofdrol in de campagne. Ze zijn tijdens hun werk gefilmd en gefotografeerd, waarbij er -letterlijk en figuurlijk- wordt ingezoomd op hun menselijke gezicht. Zo zie je de kwaliteit waar ze voor staan, maar ook hun emoties.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid