Overslaan en naar de inhoud gaan

Axe moedigt moderne mannen aan om hun ‘bathsculinity’ te ontdekken

Het merk introduceert zijn badproducten met een nieuw woord: 'bathsculinity'. En ja, dat is een verwijzing naar moderne mannelijkheid.
Axe
Axe

Verzorgingsmerk Axe introduceert met campagne een nieuw woord: ‘bathsculinity’. In een reeks tutorials moedigt het merk mannen aan om zowel binnen als buiten de badkamer zelfverzekerd en zichzelf te zijn. De campagne is opgezet in samenwerking met 72andSunny Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Trendy

Steeds meer merken liften mee op de MeToo-beweging, en lanceren campagnes die stereotyperende beelden over mannelijkheid  moeten tegengaan. Unilever ging deze koers varen in 2016, toen startte het merk de ‘Find Your Magic’-campagne. Hiermee wil de organisatie mannen aanmoedigen om op zoek te gaan naar mannelijkheid in een moderne samenleving. Deze invalshoek staat haaks op de vroegere campagnestrategie, waarmee Axe liet zien hoe mannen de vrouwen  verleiden met lekker geurende oksels. Om je geheugen op te frissen hieronder nog wat commercials waarin vrouwen helemaal wild worden van de Axe-geur. 

Jezelf zijn

Voor de nieuwe YouTube-serie heeft Axe de handen ineen geslagen met de Amerikaanse acteur Lil Rew Howery. In elke aflevering ligt hij heerlijk in bad te dobberen, wat mannen eraan moet herinneren dat het goed is om voor jezelf te zorgen. Aan het eind van elk filmpje komt een product van Axe in beeld.

Adam Koppel, creatief directeur bij 72andSunny Amsterdam, laat weten dat de campagne het gesprek op gang moet houden over wat mannelijkheid in de eenentwintigste eeuw inhoudt. Om te laten zien dat het merk de term serieus neemt, heeft Axe die ingediend bij Wikipedia en Urban Dictionary

Consumenten kunnen ervaringen delen onder hashtag #bathsculinity, maar tot op heden wordt daar niet massaal op gereageerd. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits

AXE Vice President: Rik Strubel

AXE Brand Director: Caroline Gregory

AXE Brand Manager: Chiara Grillo

Creative Agency: 72andSunny Amsterdam

Director: Jeff Tomsic

Production Company: Go Films

Sound Design Company: Ambassadors and Stainless Sound

Post/VFX Company: Ambassadors

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in