Overslaan en naar de inhoud gaan

Kracht van RTL, BrandDeli en Exterion Media gebundeld in nieuwste campagne CoolBest

Riedel en ZIGT zetten in op millennials en boodschappers met kinderen om nieuwe smoothie in de markt te zetten
Riedel en ZIGT zetten in op millennials en boodschappers met kinderen om nieuwe smoothie in de markt te zetten.
Riedel en ZIGT zetten in op millennials en boodschappers met kinderen om nieuwe smoothie in de markt te zetten.

‘Test jij ‘m ook’ is de eerste campagne waarin RTL, BrandDeli en Exterion Media hun krachten bundelen op concept, creatie en distributie en laat zien dat deze samenwerking een sterke oplossing is voor adverteerders. Deze kunnen nu op één plek terecht voor creatie, productie en distributie voor formats, commercials en andere crossmediale oplossingen over zowel het netwerk van BrandDeli als de zenders en merken van RTL.

related partner content for mobile comes here

CoolBest heeft nu ook smoothies: 100% fruit zonder toegevoegde suikers. Om dit aan de doelgroep te laten weten, ontwikkelde BrandDeli een campagneconcept met de titel: ‘Test jij ‘m ook’. In verschillende spots proeven de doelgroepen het product en geven zij hun ‘ongesuikerde’ mening. Creatieve segmentatie zorgt ervoor dat elke doelgroep een uiting op maat te zien krijgt. De spots worden uitgezonden op de BrandDeli-zenders en bij RTL om de boodschappers met kinderen nog beter te bereiken.

‘We willen met de nieuwe CoolBest Smoothies campagne in het hart van de millennial doelgroep komen, maar ook zeker de boodschappers met kinderen goed bereiken. Het portfolio van RTL is daar, door de toevoeging van onder andere BrandDeli en Exterion Media, een hele goede oplossing voor. De out-of-the-box-aanpak van BrandDeli heeft geleid tot een verrassend concept en heeft ons tot deze samenwerking gebracht.’

Chantal Singels, Commercieel Directeur Riedel

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Daarnaast is een integratie in RTL 4’s nieuwe primetime programma ‘All Together Now’ onderdeel van het concept. In deze muzikale hitshow, gepresenteerd door Chantal Janzen, maken zangers en zangeressen van alle leeftijden hun opwachting voor 100 juryleden. In de speciaal ingerichte CoolRoom trekken de muziekexperts zich terug om te jammen en de opnames te bespreken. Met billboards, breakbumpers en commerciële promo’s met gebruiksmomenten claimt CoolBest haar positie als hoofdsponsor van het programma.

De outdoor-kracht van partner Exterion Media wordt ten slotte ingezet om de doelgroep juist on the go, waar dit product zich uitstekend voor leent, te bereiken. De positieve vibe van de TV-show en het massabereik via diverse mediakanalen zullen het drankje ten goede komen!

‘Beide doelgroepen bereiken binnen dezelfde campagne gaf een mooie uitdaging want deze doelgroepen liggen qua mediagedrag en -consumptie ver uiteen! Niet alleen de doelgroepen speelden een rol in de mediakeuze, de randvoorwaarde dat de media 100% visueel moet zijn speelde ook mee. Namelijk om zo snel mogelijk herkenning te realiseren voor dit (relatief nieuwe) product. Door de krachten te bundelen hebben we dankzij de BrandDeli-zenders en de Exterion schermen nu een ideale fit met de Millennials. De toevoeging van RTL zorgt voor het bereik binnen de boodschappers en zo hebben we een mooie ronde campagne, gericht op beide doelgroepen!

Lisanne van den Heuvel, Media consultant, ZIGT

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in