Overslaan en naar de inhoud gaan

De koningin onder de groente is terug

Maar hoe zorg je ervoor dat de asperge bovenaan het boodschappenlijstje van de Millennial komt te staan?
Guess who's back
Guess who's back

De commercial, die BrandDeli samen met Initiative en Het Nederlands Asperge Centrum heeft ontwikkeld, is gericht op een nieuwe doelgroep: een video onder begeleiding van herkenbare muziek met de jaren 90 als inspiratie moet de groente hip maken onder een jongere doelgroep boven de rivieren.

related partner content for mobile comes here

Een aantal aspergetelers hebben de krachten gebundeld om ‘de koningin van de groente’ onder de aandacht te brengen op tv. Want asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen in de lente verkrijgbaar)! Om ervoor te zorgen dat de (aspirant)gebruiker de asperge bovenaan de boodschappenlijst zet, hebben BrandDeli & Initiative een concept bedacht met als boodschap: ‘Ze zijn er weer, voor iedereen’, waarbij het imago van de asperge als gemakkelijk, gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong, nieuw leven wordt ingeblazen. Asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen in de lente verkrijgbaar)!

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Guess who's back

“Muziek zorgt voor een grotere emotionele betrokkenheid bij de doelgroep en resulteert in een betere reclameherinnering en herkenbaarheid. Wij hebben gekozen voor een out-of-the-box muziekconcept gebaseerd op een nummer van Eminem uit de jaren ’90 om een positieve herinnering bij de doelgroep op te wekken.

Anne-Marleen Cornelissen, Creative Strategist van BrandDeli

De tegenstelling van de asperge als een wat ouderwetse, traditionele groente die in een hippe muziek video onder de aandacht wordt gebracht, is een opvallende combinatie met stopping power. In de commercial komt het goud subtiel terug, almede de belangrijke momenten van de asperge als het makkelijk schillen en piepen. Deze worden op een sexy manier getoond om het imago te versterken. Deze commercial is een ode, een manifest waarin de asperge op een muzikale en emotionele wijze de doelgroep gaat verleiden.

“We hebben gekozen om voor deze mooie uitdaging, waarop we gebriefd werden door het aspergecentrum, de samenwerking met BrandDeli op te zoeken. Door hun sterke bundeling van creatie en media lukt het om met het beschikbare budget een impactvolle onderscheidende campagne neer te zetten.”

Anita Hoebe, Client Service Director Initiative

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Cees

Jezus wat een kutreclame

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in