Overslaan en naar de inhoud gaan

Film voor Liberty Global is de grote winnaar Dutch Creativity Awards

PostPanic wint vier Lampen en de Grand Prix voor de campagne ‘A Report of Connected Events’ voor telecombedrijf Liberty Global.

ADCN maakte op donderdagavond de winnaars van de Dutch Creativity Awards (de Lampen) bekend. In totaal zijn er 60 Lampen in 40 categorieën en creatieve disciplines uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

De avond werd overschaduwd door het plotseling overlijden van Zwier Veldhoen, bekend copywriter en gewaardeerd ADCN-lid. Veldhoen was onder meer creative director van Lowe, was mede-oprichter van They, werkte bij N=5 en Mensch. De afgelopen jaren werkte hij freelance. De ADCN bracht ook een hommage aan de recent overleden Bela Stamenkovits en Anthon Beecke en Tejo Hollander.

Goud

PostPanic is de grote winnaar van de avond. De filmstudio won goud in de categorieën ‘Film Advertising’ en ‘Visual Effects Craft’. De film is gemaakt Mischa Rozema, regisseur en mede-oprichter van PostPanic, en gaat over iconische momenten uit de film- en televisiegeschiedenis.

Het oordeel van de jury: ‘Het is een episch, spannend en speels verhaal dat een nieuwe wereld creëert met slimme verwijzingen naar de wereld van film. De film viert storytelling op een wijze die inspireert om naar huis te gaan en op de bank series te gaan kijken. Iedereen had dit willen maken.’

Smartians

Ook heeft Frolic Studio een Gouden Lamp gewonnen voor het project ‘Smartians’. Dit zijn knopjes die oudere apparaten (denk aan een cd-speler of een waterkoker) met het internet verbinden.

Smartians

Nieuwe categorie

Voor het eerst reikt ADCN de ‘Culture award’ uit. In deze categorie won LAM, het kunstmuseum van de VandenBroek Foundation. Ook viel The Correspondent, de Engelstalige versie De Correspondent, in de prijzen.

Dinesh Sonak, managing director van ADCN, over de resultaten: ‘Er waren dit jaar minder inzendingen in de categorie “Advertising”. Maar ik zie groei in de categorie Next. Deze omvat creatief werk uit de brede creatieve industrie. Ook is de diversiteit qua winnaars groter dan ooit: van grote reclamebureaus tot kleine design shops, en van social enterprise tot mediaplatformen.’ 

Festival

ADCN organiseert van 6 tot en met 8 juni de Dutch Creativity Festival in The Student Hotel in Amsterdam. Daar zullen feedbacksessies van juryleden plaatsvinden, maar ook workshops en presentaties.

Alle winnende projecten zijn te zien via deze link.

Naast het mooie werk dat vandaag in de prijzen is gevallen merkte Sonak op dat het overige werk weinig durf, kennis en passie liet zien. Wat is er aan de hand? Lees hier de rondvraag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Maarten

De Liberty Global film nooit eerder gezien, maar wat een plaatje! Prachtig.

Menno Schipper

Eens met Maarten. Maar op deze lijst staan toch niet alle winnaars? Waar is de lijst met ledenlamp(en)?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in