Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsungs contract verloopt, Sydney Opera House zoekt nieuwe partner

Altijd al commercials op de gevel van het bekendste gebouw van Australië willen projecteren? Dit is je kans: het gebouw zoekt een partner.

Het Sydney Opera House is op zoek naar een nieuwe commerciële partner. Zes jaar lang is Samsung hoofdsponsor geweest. Nu is het gebouw op zoek naar een partij die helpt bij het opzetten van een nieuwe strategie ter ere van het 50-jarige bestaan.

related partner content for mobile comes here

Voor het selectieproces moeten organisaties een eigentijds en innovatief concept indienen, dat helpt bij het aantrekken van bezoekers. Samsung was de allereerste hoofdsponsor. Het merk had een contract voor zes jaar en stimuleerde de bezoekersaantallen door de inzet van apps en technologie.

Zo zette het techbedrijf interactieve displays in en rondom het gebouw neer, waardoor het brede publiek in aanmerking met het aanbod kwam. Ook maakte Samsung een virtual reality lounge zodat bezoekers op het dak konden klimmen. En voor de lancering van de Galaxy S4 konden mensen een foto insturen, die werd geprojecteerd op het gebouw.

De VR-lounge

Hypocrief

De commerciële samenwerkingen worden echter niet gewaardeerd door lokale bewoners. Directeur Louise Herron werd vorig jaar door de samenwerking met Samsung ‘hypocriet’ genoemd. Australiërs willen niet dat het muziekgebouw als billboard wordt gebruikt. De ophef heeft niet mogen baten.

Partijen kunnen tot uiterlijk 10 mei een aanvraag indienen. Hoeveel geld de sponsoring kost, is onduidelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in