Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat verruilt HPB na anderhalf jaar voor Ovide

Aan Ovide de taak om Snapchat breder op de kaart te zetten.
Snapchat
© Zo kan een reclame in Spotlight eruit zien Afbeelding: Snap
Snapchat
© Zo kan een reclame in Spotlight eruit zien Afbeelding: Snap

Snap, het bedrijf achter socialmedia-app Snapchat, werkt sinds 1 januari met Ovide als pr-bureau voor de Nederlandse markt. Ovide neemt het account over van HPB, waar Snap de afgelopen anderhalf jaar mee samenwerkte.

related partner content for mobile comes here

De partijen hebben de accountwissel nog niet naar buiten toe gecommuniceerd. In het vierde kwartaal vond een pitchproces plaats, waar verschillende bureaus aan deel hebben genomen. HPB niet, vertelt ceo Jacqueline Bosselaar desgevraagd. ‘We hebben afgelopen twee jaar goede dingen gedaan voor Snapchat waar we trots op zijn en wensen ze veel succes in de volgende stappen’.

Snap(chat) breder bekend maken

Rianne van der Sar, head of communications van Snap, vindt het desgevraagd niet passend om in te gaan op details van het pitchproces, maar wil wel wat kwijt over de keuze voor Ovide.

‘Snapchat is de plek om in contact te staan met vrienden en familie, zonder de druk te voelen om populair of perfect te moeten zijn. De ruim vijf miljoen maandelijks actieve Snapchatters kunnen op ons platform hun echte zelf zijn - the good, the bad and the ugly. Ovide gaat ons helpen om de mensen die nog niet of minder bekend zijn met Snap, te laten zien wie we zijn, wat we voor onze doelgroepen betekenen en waar we voor staan. Een pr-bureau is voor ons echt een verlengstuk van ons team en dan is het belangrijk dat je een goede klik met elkaar hebt. Dat gevoel zat meteen goed bij Ovide. Ook op inhoudelijk vlak heeft het team laten zien de kwaliteiten in huis te hebben die we als Snap nodig hebben. We opereren in een breed landschap en dat vraagt kennis en ervaring op verschillende vlakken. We kijken ernaar uit om samen met Ovide Snap breed op de kaart te zetten’.

Strategische corporate pr

Marieke Verhaar, medeoprichter van Ovide, laat desgevraagd weten: ‘Volgens mij hebben wij Snap laten zien dat we in staat zijn om enerzijds sterke creatieve campagnes uit te rollen die aansluiten bij de huidige culturele trends. En dat wij daarnaast bewezen ervaring hebben op het stuk van strategische corporate pr voor innovatieve tech merken. Als onderdeel van de opdracht gaan we ook nauw samenwerken met het team van Snap rond technologisch leiderschap, augmented reality (AR) innovatie en veiligheid op het platform’.

Ovide haalt met Snap een nieuwe techklant binnen. Het pr-bureau werkt ook voor merken als Netflix, Sonos en Airbnb. In december stapte telecomprovider Odido na zeven bij Bijl PR over naar Ovide.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in