Selmore en DotControl samen verder met Franse Dékuple Group


Reclamebureau Selmore en digitaal bureau DotControl bundelen de krachten met de Dékuple Group, een Frans familiebedrijf dat gespecialiseerd is in 'communicatie en data-marketing'.
Selmore en DotControl trekken al drie jaar samen op voor klanten als Nationale Bioscoopbon, Skoda, Expert en meest recent Domino's. Dékuple sluit zich daar nu bij aan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMeer dan verkering
Anja Froeling, managing partner van Selmore: 'We vonden het tijd om een samenwerking op vaste basis met DotControl aan te gaan. Dat gaat wat verder dan verkering, zeg maar. Dékuple heeft zich al eerder -net als andere partijen overigens- gemeld met interesse, maar toen was het niet opportuun. Nu we de handen ineen hebben geslagen met DotControl, is dit het juiste moment om als combinatie met Dékuple aan verder te gaan.'
De Franse Dékuple Group, opgericht in 1972, werkt voor zo'n 500 merken en heeft verspreid over diverse bureaus wereldwijd zo'n duizend mensen in dienst. De samenwerking met Selmore en DotControl moet 'strategische oplossingen' bieden waarin data, creativiteit en AI samenkomen.
'Geen overname'
Het gaat hier niet om een overname, benadrukt Froeling desgevraagd. 'We zijn samen met Dékuple en DotControl een nieuw bedrijf gestart dat bestaat uit een combinatie van drie partijen. We zijn in alle opzichten gelijkwaardig, waarbij Dékuple zich opstelt als investeerder en wij als ondernemers. We zijn intussen bezig met de ontwikkeling van een nieuw ‘guiding idea’ voor het bedrijf, waarbij ook een nieuwe identiteit komt kijken.'
Selmore en DotControl blijven gevestigd op hun locaties in resp. Amsterdam en Rotterdam. Wel bestaat de mogelijkheid dat de bureaus samen verder gaan onder een andere naam. Anders gezegd zouden de namen Selmore en DotControl dan verdwijnen. 'Daarover later meer', aldus Froeling.
Vertrek ASN Bank
Het nieuws volgt rap op het vertrek van ASN Bank, de vaste klant waar Selmore jarenlang prijswinnende campagnes voor maakte. De bank werkt nu samen met Alfred. Froeling: 'Het is natuurlijk jammer dat ze niet 'meekunnen' met de fusie, maar het heeft geen invloed op elkaar gehad. De gesprekken met Dékuple liepen al langer.' Het vertrek van ASN is evengoed verschrikkelijk verdrietig, zegt Froeling, maar heeft evenmin consequenties gehad voor haar team. 'We hebben niemand hoeven laten gaan. Dat heeft ook te maken met nieuwe klanten die we mochten verwelkomen, zoals Domino's.'
Froeling tot slot: 'We zijn nu simpelweg in staat om onze guiding ideas beter te onderbouwen met data en om creatieve campagnes te realiseren op alle digitale platformen. Onze manier van samenwerken sluit bovendien goed aan bij het Europese model van Dékuple.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid