Overslaan en naar de inhoud gaan

&MediaGroup verandert naam in AndAgencyAmsterdam

Bij de naamswijziging hoort ook het samenvoegen van drie bv's tot één entiteit.
Andagency
Andagency

Bureau &MediaGroup verandert de naam in AndAgencyAmsterdam. Bij deze naamswijziging hoort ook het samenvoegen van drie bv's tot één entiteit. Vorig jaar is al besloten om de formattak van het bedrijf af te stoten. De veranderingen moeten de focus van het bureau versterken.

related partner content for mobile comes here

AndAgencyAmsterdam is in 2018 opgericht als &.agency, door Sophie van der Schaft en Britt Hogenhuis. De focus ging uit naar influencermarketing, wat klanten als Bunq en L'Oréal opleverde. Het bureau breidde haar diensten uit naar het managen van talent (via &.talent) en ontwikkelen van formats (via &.formats). Via de extra diensten ontstond &MediaGroup. 

Eén gieter en tien planten

Vorig jaar trapte de creatieve sector op de rem. Veel bureaus merkten dat klanten (advertentie)campagnes uitstelden, minder groots wilden ontwikkelen en/of via AI-tools sneller en goedkoper resultaat verwachtten. Ook &MediaGroup moest de broekriem aanhalen. De formattak werd afgestoten en er werd afscheid genomen van verschillende medewerkers. De oprichters hebben 'de waarde van focus' leren kennen, zeggen ze. Daarom gaan de drie overgebleven bv's (&MediaGroup, &.agency en &.talent) op in één entiteit, AndAgencyAmsterdam. 'Wat onze grootste les daarvan is geweest, is dat je uiteindelijk maar één gieter hebt en niet met die gieter tien planten voldoende water kan geven', zeggen ze tegen Adformatie.

Via de nieuwe entiteit ontstaat ook meer focus op de werkvloer, zeggen Van der Schaft en Hogenhuis. Er zijn voortaan drie duidelijke, geïntegreerde afdelingen: creative, measure en talent. Het bureau heeft ook een eigen tool - ROInfluence - ontwikkeld om de impact van influencercampagnes te meten. Die tool moet de influencermarketingtak ondersteunen.

Retention rate als wapenfeit

'We gaan terug naar onze roots maar met een nieuwe jas', zegt Hogenhuis over de rebranding. Agency Engines was betrokken bij deze rebranding.

AndAgencyAmsterdam werkt onder meer voor Unilever-merken, bol, Amazon Prime Video, L'Oréal, VanHaren, LVMH en Puma. Het bureau schermt met een retention rate van 90 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in