Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo ziet influencermarketing eruit in 2025

Van de toenemende regelgeving tot de opmars van niche-influencers.
influencermarketing
influencermarketing

Influencermarketing ondergaat een verandering. De branche heeft een certificaat geïntroduceerd waarmee influencers kunnen aantonen dat ze bekend zijn met de reclameregels en steeds meer merken willen alleen met gecertificeerde influencers samenwerken. Anderzijds deelt de overheid sinds 2024 boetes uit aan influencers die de regels overtreden. En dan zijn er natuurlijk ook nog de snelle ontwikkelingen op socialmediaplatformen en de opmars van artificiële intelligentie.  
 

De associatie met het woord influencer is bij heel wat mensen negatief, merken ook bureau-eigenaren die regelmatig samenwerken met influencers. Vrijwel iedereen kent wel een influencer die op sociale media de ene week een product van merk A aanraadt en de week erop helemaal in de hemel lijkt met een vergelijkbaar product van merk B. De geloofwaardigheid van de sector staat onder druk, stellen critici. Anderzijds kun je ook stellen dat overheidsinstanties en de branche sinds 2024 echt werk maken van het verbeteren van de sector. De overheid doet dat via boetes, de branche via een zelfreguleringsinitiatief – waarover later meer.  

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in