Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie bureaus in pitch Hak, DDB doet niet mee

De uitslag volgt eind februari. Fred Moolhuijsen begeleidt (wederom) de pitch.
hak
Elise Schaap is tegenwoordig het gezicht van Hak.
hak
Elise Schaap is tegenwoordig het gezicht van Hak.

Er loopt momenteel een pitch van foodmerk Hak, dat op zoek is naar een nieuw reclamebureau. Dat heeft Fred Moolhuijsen van PitchResult zojuist bevestigd aan Adformatie.

related partner content for mobile comes here

Moolhuijsen is de begeleider van deze pitch. De bureaus die in de pitch zitten zijn Hotel L'Amour, Ace en Selmore. Het betekent dat er een einde komt aan de langdurige samenwerking met DDB Amsterdam. DDB en Hak hebben in goed overleg, aldus beide partijen, besloten dat eerstgenoemde niet deelneemt aan de pitch.

Eind februari moet bekend worden welk bureau als winnaar uit de bus komt. Hoewel het niet gebruikelijk is, zijn in dit geval de genoemde bureaus op de hoogte van elkaars deelname aan de pitch.

Gevraagd naar de reden van de pitch, meldt een woordvoerder van Hak: 'We gaan een nieuwe fase in en dat is een goed moment om met een frisse en onafhankelijke blik naar de marketing- en reclameinspanningen te kijken.'

Rijke reclamegeschiedenis

De Nederlandse groente- en peulvruchtenverwerker Hak heeft een rijke reclamegeschiedenis. De langlopende campagne 'U moet de groe(n)ten van Hak hebben' met wijlen Martine Bijl staat zo ongeveer bij iedere Nederlander in het geheugen gegrift. Tegenwoordig is Elise Schaap het gezicht in de campagnes van Hak.

De campagne met Bijl is in de jaren '80 bedacht door reclamebureau Kuiper & Schouten. Sinds 2013 was Etcetera en later DDB Unlimited en daarna DDB Amsterdam het reclamebureau van Hak. Fred Moolhuijsen begeleidde in 2013 ook al de bureaupitch van Hak.

De bureaus

Opmerkelijk is dat Aad Kuijper al eerder voor Hak heeft gewerkt. Hoewel hij niet meer fulltime bij Hotel L'Amour actief is, mag het geen verrassing heten dat zijn bureau nu voor het Hak-account in de race is. Tegelijkertijd zal de beoogde 'frisse blik' van het merk goed kunnen passen bij het meer progressieve Ace, maar ook Selmore is met het recente fuseren met het Franse Dékuple een mogelijk interessante keuze. 

Erik van Engelen, ceo van DDB Amsterdam, onthoudt zich van commentaar. Hij zegt op een later moment samen met Hak een reactie te willen geven. Hak wist met Etcetera en later DDB door de jaren heen meerdere reclameprijzen te winnen, waaronder bij de Effie Awards.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in