Wisselende reacties op 'AI-influencer' van TUI
Reismerk TUI heeft de introductie van AI-explorer Lena aangekondigd. Zij voegt zich bij het bestaande team van TUI-influencers en moet zodoende een virtuele benadering van reiservaringen bieden.
TUI: 'Met deze toepassing van AI kunnen we vakantiegangers sneller, actueler en relevanter informeren. Lena gaat het publiek inspireren met haar beelden van prachtige reisbestemmingen die vanaf vandaag op onze social media-kanalen te zien zijn.'
In een tijd waarin AI steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena naar eigen zeggen in op de toenemende acceptatie en voordelen van AI-technologie. 'Lena heeft de capaciteit om razendsnel op meerdere locaties ter wereld te zijn en biedt daarmee een dynamische en actuele blik op diverse bestemmingen. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur over de hele wereld te laten zien', aldus het merk.
Lena is tot leven gebracht door AI-contentbureau Trojan Monkeys, dat zowel het idee als de productie voor z'n rekening nam. 'Door AI, zoals nu met Lena, te omarmen kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten, maar hen daarnaast ook actief betrekken. Dat is naast een technologische innovatie een verschuiving naar een meer dynamische klantbeleving', aldus creative director Auke van Rossum.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid