Overslaan en naar de inhoud gaan

Wisselende reacties op 'AI-influencer' van TUI

'Je moet het zien als entertainment', aldus bureau Trojan Monkeys.
lena
Lena, de AI-influencer van TUI.
lena
Lena, de AI-influencer van TUI.

Reismerk TUI heeft de introductie van AI-explorer Lena aangekondigd. Zij voegt zich bij het bestaande team van TUI-influencers en moet zodoende een virtuele benadering van reiservaringen bieden.

TUI: 'Met deze toepassing van AI kunnen we vakantiegangers sneller, actueler en relevanter informeren. Lena gaat het publiek inspireren met haar beelden van prachtige reisbestemmingen die vanaf vandaag op onze social media-kanalen te zien zijn.'

In een tijd waarin AI steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena naar eigen zeggen in op de toenemende acceptatie en voordelen van AI-technologie. 'Lena heeft de capaciteit om razendsnel op meerdere locaties ter wereld te zijn en biedt daarmee een dynamische en actuele blik op diverse bestemmingen. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur over de hele wereld te laten zien', aldus het merk.

Lena is tot leven gebracht door AI-contentbureau Trojan Monkeys, dat zowel het idee als de productie voor z'n rekening nam. 'Door AI, zoals nu met Lena, te omarmen kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten, maar hen daarnaast ook actief betrekken. Dat is naast een technologische innovatie een verschuiving naar een meer dynamische klantbeleving', aldus creative director Auke van Rossum.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in