Overslaan en naar de inhoud gaan

Populaire acteur na dronken inbraak niet langer het gezicht van Japanse campagne voor alcoholarm bier

Excuses van acteur Ryo Yoshizawa zijn voor biermerk Asahi niet genoeg. De samenwerking gaat de prullenbak in.
Ryo Yoshizawa via Flickr
Ryo Yoshizawa
© Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr - https://flic.kr/p/2ph7uKw
Ryo Yoshizawa via Flickr
Ryo Yoshizawa
© Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr - https://flic.kr/p/2ph7uKw

De bekende Japanse acteur Ryo Yoshizawa houdt een flinke kater over aan het stappen op 30 december. Hij kwam dusdanig dronken bij zijn huis aan, dat hij het huis niet meer herkende en inbrak bij de buren. Die actie is slecht gevallen bij het Japanse biermerk Asahi, dat Yoshizawa had gestrikt als het gezicht van een campagne voor een nieuw soort alcoholarm bier. Aangezien alcoholarm bier en straalbezopen inbreken lastig samengaan, heeft Asahi de samenwerking met de acteur verscheurd.

related partner content for mobile comes here

Hoge nood

Excuses van de dertigjarige Yoshizawa mochten niet baten. Zijn management gaf aan dat hij zijn geheugen kwijt was en per ongeluk bij de buren inbrak omdat hij nodig naar de wc moest. Asahi heeft er geen begrip voor. 'Als bierproducent vinden wij deze actie onacceptabel. We gebruiken hem (Yoshizawa, red.) niet langer in toekomstige campagnes', tekenen verschillende media de verklaring van het biermerk op.

Asahi valt onder een moederbedrijf dat bijna 30 duizend medewerkers heeft en vorig jaar circa 20 miljard omzet boekte, weet Forbes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in