Omoda gebruikt GenAI-tools van Google om klanten complete outfits voor te schotelen


De Nederlandse webwinkel Omoda laat klanten via natuurlijke taal zoeken naar complete outfits, in plaats van enkele kledingstukken. Die werkwijze kan de klantervaring verbeteren en verbetert in ieder geval Omoda's conversie. De webwinkel stelt namelijk dat klanten via de AI-zoektool 2,5 keer vaker converteren dan andere klanten.
Omoda heeft de AI-zoektool de naam 'Discover the look' gegeven. Klanten kunnen er een gewenste outfit mee beschrijven, zoals 'ik zoek een outfit voor een bohemian bruiloft en ik heb al een groene trui. Wat past daar verder bij?'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe voorgestelde kledingstukken horen niet alleen bij elkaar, maar zijn volgens Omoda ook afgestemd op de stijl, lichaamsvorm en favoriete merken van de potentiële klant. Omoda heeft de nodige AI-tools en digitale infrastructuur niet zelf ontwikkeld, maar leunt op technieken van Google. Specifiek Vertex AI (van Google Cloud), Vertex Search (idem) en Gemini-modellen, als het ware Google's tegenhanger van ChatGPT.
AI, AI en nog eens AI
En het houdt voor Omoda niet op bij de genoemde gepersonaliseerde winkelervaring. Technisch baas Ewoud Frielink zegt dat de webwinkel steeds meer productcontent laat genereren door AI in plaats van mensen. Denk hierbij onder andere aan beschrijvingen en aanbevelingen van kledingstukken. GenAI is qua schrijven consistenter, stelt het bedrijf.
Omoda werkt ook aan nieuwe AI-toepassingen, waaronder outfitvisualisaties met digitale avatars en integratie van de garderobe van de potentiële klant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid