Overslaan en naar de inhoud gaan

Omoda gebruikt GenAI-tools van Google om klanten complete outfits voor te schotelen

Negentig procent van de productcontent is al gegenereerd door AI, stelt Omoda.
Omoda
© Omoda
Omoda
© Omoda

De Nederlandse webwinkel Omoda laat klanten via natuurlijke taal zoeken naar complete outfits, in plaats van enkele kledingstukken. Die werkwijze kan de klantervaring verbeteren en verbetert in ieder geval Omoda's conversie. De webwinkel stelt namelijk dat klanten via de AI-zoektool 2,5 keer vaker converteren dan andere klanten.

related partner content for mobile comes here

Omoda heeft de AI-zoektool de naam 'Discover the look' gegeven. Klanten kunnen er een gewenste outfit mee beschrijven, zoals 'ik zoek een outfit voor een bohemian bruiloft en ik heb al een groene trui. Wat past daar verder bij?'

De voorgestelde kledingstukken horen niet alleen bij elkaar, maar zijn volgens Omoda ook afgestemd op de stijl, lichaamsvorm en favoriete merken van de potentiële klant. Omoda heeft de nodige AI-tools en digitale infrastructuur niet zelf ontwikkeld, maar leunt op technieken van Google. Specifiek Vertex AI (van Google Cloud), Vertex Search (idem) en Gemini-modellen, als het ware Google's tegenhanger van ChatGPT.

AI, AI en nog eens AI

En het houdt voor Omoda niet op bij de genoemde gepersonaliseerde winkelervaring. Technisch baas Ewoud Frielink zegt dat de webwinkel steeds meer productcontent laat genereren door AI in plaats van mensen. Denk hierbij onder andere aan beschrijvingen en aanbevelingen van kledingstukken. GenAI is qua schrijven consistenter, stelt het bedrijf. 

Omoda werkt ook aan nieuwe AI-toepassingen, waaronder outfitvisualisaties met digitale avatars en integratie van de garderobe van de potentiële klant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in