Overslaan en naar de inhoud gaan

Door Rotterdam

Zou het dna van de creatieve industrie in Rotterdam zijn zoals de stad oogt? In dat geval kunnen we spreken van een dna met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Cascade van ontwerper/beeldhouwer Joep van Lieshout geeft volgens twee elders in deze uitgave geïnterviewden misschien wel het best het (nieuwe) elan van Rotterdam-anno-nu weer: ‘het robuuste van de stad verwerkt in hardwerkende gestaltes die de top proberen te bereiken' en ‘een beeld zonder poespas en vol met verbeeldingskracht'.

related partner content for mobile comes here

Hard werken zonder poespas, het is het eeuwige cliché dat met de Maasstad in verband wordt gebracht. Een stereotiep bovendien dat door Rotterdammers zelf zo wordt gekoesterd. ‘Het komt je nooit aanwaaien in Rotterdam', zegt een van de betrokkenen in de creatieve scene. En: ‘Je ziet hier weinig mensen die denken dat succes alleen een gevolg is van talent.'

Neem die combinatie van creativiteit en nuchterheid, de komst van een heel nieuwe generatie eigenwijze jongeren, een gemeente die stimuleert dat Rotterdamse creativiteit meer van de daken wordt geschreeuwd en een crisis die steeds meer vraagt om een Rotterdamse mentaliteit zonder loze beloften, gooi al die elementen bij elkaar en je hebt een prima brandstof voor een Rotterdamse motor die aardig op toeren begint te raken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in