Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft meest social

Microsoft is het meest into social media. Dat blijkt uit de NetProspex social 50. Met een NSPI (The NetProspex Social Index) van 306…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Microsoft is het meest into social media. Dat blijkt uit de . Met een NSPI (The NetProspex Social Index) van 306 voeren zij de ranglijst van Amerikaanse bedrijven aan. Met de NSPI wordt de activiteit binnen 9 belangrijke netwerken (Facebook, Linkedin, Twitter, MySpace, Friendster, Flickr, LiveJournal, hi5 en Flixster) gemeten.

related partner content for mobile comes here

De index wordt berekend aan de hand van het gemiddeld aantal vrienden en/of relaties binnen de 9 netwerken en de Twitter score (het gemiddeld aantal tweets, followers en following per werknemer). Ook die Twitter Score van Microsoft is het hoogst: .

Wat valt op, naast het feit dat Microsoft beide ranglijsten aanvoert? Met een vijfde en tiende plek staan respectievelijk Google en en Apple lager in de top-50. Coca Cola staat zelfs 50e.

Microsoft is dus het meest actief op social media. Of eigenlijk: de eigen werknemers zijn dat. Actief betekent dan ook niet gelijk effectief. De lijst zegt niets over de populariteit van het bedrijf binnen social media bij het publiek. De invloed van de NSPI op het corporate image is daardoor te betwisten.

Het volledige rapport (PDF) is te downloaden en is een mooie samenvattende infographic te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in