Foot Locker's Foot Fetish
Foot Locker komt met een nieuwe opmerkelijke commercial, die in Europa wordt uitgezonden. In deze commercial komt een stel al zoenend en strelend een appartement binnen en duikt snel het bed in, om vervolgens hun liefde voor sneakers te bewijzen. De aantrekkelijke vrouw trekt hierbij de stoute schoenen aan door haar partner een pak slaag te geven met aantrekkelijke - uiteraard bij Foot Locker gekochte - sneakers. De man is in volle concentratie en toont zijn obsessie voor sneakers door ze zonder te kijken te herkennen. Aan de manier waarop ze contact maken met zijn huid, weet hij het merk, het model en het jaartal waarin ze zijn gemaakt te noemen.
De commercial is niet alleen hilarisch en leuk om door te sturen, ook past het in een groter gedachtegoed waarbij de liefde voor schoenen bijzondere vormen aanneemt. Zeer herkenbaar voor de doelgroep van Foot Locker, al wordt de sneakerliefde in de marketingmix wel eens een tikkeltje overdreven. Vorig jaar bijvoorbeeld introduceerde Foot Locker een commercial waarbij een sneakerliefhebber zijn neus gebruikt om sneakers te herkennen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet is overigens niet de eerste keer dat sneakers in commercials worden gerelateerd aan fetishes. Zo kwam Nike in 2008 met de ‘’Nike After Six Sneaker Promo Commercial’’ met in de hoofdrol Nicole Scherzinger en Lebron James. En vorig jaar was Diesel taboedoorbrekend door op haar manier aan ‘’fetishvertising’’ te doen. In deze campagne worden de sneakers van topmodel Jon Kortajarena aanbeden door een oudere man (zie foto).
Seks maakt een commercial spannend. Maar de fetisj geeft deze Foot Locker commercial een extra dimensie!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid