Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft van Nederlandse Hyves & Facebook gebruikers heeft vertrouwen in deze bedrijven

Ongeveer de helft van de Nederlandse gebruikers heeft vertrouwen in de uitbaters van Facebook en Hyves. Daarmee scoort Nederland opvallend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ongeveer de helft van de Nederlandse gebruikers heeft vertrouwen in de uitbaters van en . Daarmee scoort Nederland opvallend milder dan de buurlanden, waar de meerderheid geen vertrouwen heeft in social networks.

Deze conclusie komt uit een onderzoek van onder 2800 internetgebruikers, in 14 landen.

Nederlandse consumenten tonen hoger vertrouwen in sociale netwerksites die zich richten op de professionele markt, zoals LinkedIn. Heel concreet heeft 68 procent vertrouwen in LinkedIn, 12 procent juist niet.

Het vertrouwen in bedrijven die privé social networksites runnen, is lager. Zo heeft 41 procent van de Nederlandse Hyves-gebruikers vertrouwen in het bedrijf, 16 procent heeft dat niet.

Nederland scoort hiermee zowat het hoogst binnen de Europese gemeenschap.

Meer en meer consumenten zijn zich heel bewust van de informatie die ze op social networksites plaatsen. 81 procent geeft aan dat ze twee keer nadenken alvorens iets te publiceren en 79 procent is selectiever geworden in het kiezen van ‘vrienden’.. 74 procent denkt goed na welke foto’s online te zetten en welke niet.

Desondanks de meer voorzichtige houding geeft 87 procent aan dat hun online identiteit sterk overeenkomt met hun offline identiteit. 13 procent van de consumenten geeft echter toe dat ze online een ander persona spelen dan ze echt zijn.

Daarnaast toont het onderzoek aan dat sociale media voor 23 procent een medium zijn waarlangs ze makkelijker hun emoties kunnen uiten dan in het echte leven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in