Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe marketingstrategie van OHRA: service en nieuwe media

OHRA startte deze zomer een nieuwe merkcampagne met de belofte 'Direct geregeld'. Je hebt de commercial, Bom in Eend, misschien al voorbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verzekeraar wilde met de zomercampagne de nadruk leggen op de nieuwe merkbelofte ‘verzekeren zoals het bedoeld is, namelijk hulp bieden aan klanten op momenten die er toe doen’.
Om deze merkbelofte uiteindelijk waar te kunnen maken, wil OHRA inzetten op de verbetering van de service naar klanten. Nieuwe media spelen hierbij een belangrijke rol.

related partner content for mobile comes here

Fleur Dujardin legt de strategie uit: ‘We willen goede producten bieden tegen een scherpe prijs. Maar de belangrijkste focus in de marketingstrategie ligt op service, daar kun je het verschil maken. De allesbepalende vraag in de relatie tussen klant en verzekeraar is 'Hoe word ik geholpen op het moment dat het er echt toe doet?'. Die momenten zijn schaars. Wij zetten alles op alles om te zorgen dat we er dan zijn om zaken direct te regelen.’

Hoe vertaalt zich dat in de communicatie naar de klant toe?
Dujardin: ‘Het is vooral ook een houding van onze medewerkers: alles is erop gericht om de klant direct te helpen met een oplossing of antwoord op de vraag. Dat uit zich een nuchtere, oplossingsgerichte en attente manier van communiceren.’

Wat betekent dit concreet voor de dienstverlening?
‘Klanten moeten live contact kunnen hebben met OHRA wanneer zij dat willen. Elke klant zoekt interactie met zijn verzekeraar op het moment dat dat nodig is en zet daar verschillende on- en ofline kanalen voor in. Daarom kiezen we niet voor één kanaal, maar voor totale interactie met de klant via verschillende kanalen.’

‘Nieuwe media spelen hierbij een belangrijke rol. Naast telefoon, e-mail en post kunnen klanten al een tijd met vragen via Twitter bij ons terecht en sinds kort is de OHRA Facebookpagina ook live. We willen hier steeds nieuwe manieren aan toe blijven voegen, afhankelijk van waar onze klanten actief zijn. Denk bijvoorbeeld aan livechat.’

En wat betekent dat voor de organisatie?
Dujardin: ‘Het is een continue uitdaging om efficiënter en effectiever te werken, vooral ook vanuit het perspectief van klant. De kosten moeten omlaag omdat de klant gewoon een zo laag mogelijke premie wil, en tegelijkertijd moet de kwaliteit van onze dienstverlening en het gemak waarmee klanten bij OHRA hun verzekeringszaken kunnen regelen, omhoog. Dit lijkt met elkaar op gespannen voet te staan, maar ik ben ervan overtuigd dat het juist samengaat. We doen het steeds beter, maar het blijft een uitdaging om iedereen ervan te blijven doordringen dat verandering de enige constante is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in