Overslaan en naar de inhoud gaan

L’Oréal op de vingers getikt: advertenties met Julia Roberts & Christy Turlington te misleidend

De advertentiecampagnes van L’Oréal met actrice Julia Roberts en model Christy Turlington mogen niet meer vertoond worden in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft vandaag.

related partner content for mobile comes here

Het gaat om printcampagnes voor de merken Lancôme en Maybelline. Het gezicht van Lancôme, Julia Roberts, promoot in de advertentie de Teint Miracle-foundation, en Christy Turlington promoot een foundation dat de naam The Eraser draagt.

Politica Jo Swinson, die té perfecte en onrealistische beelden van vrouwen in advertentiecampagnes, is van mening dat de foto’s van Roberts en Turlington digitaal gemanipuleerd zijn en niet representatief zijn voor de eigenschappen van de producten.

Ze schakelde de (waakhond voor advertising) in en die organisatie oordeelde dat beide advertenties de regels overtreden. Ze zijn te overdreven, misleidend en mogen dus niet langer worden vertoond.

Swinson vindt het schokkend dat de ASA de onbewerkte foto’s van Roberts van L’Oreal niet mocht zien. L’Oreal gaf aan dat dit in contract met de actrice staat. ASA meende dat ze dus niet kan zien of het afgedrukte beeld de werkelijkheid benaderde of niet.

Swinson zegt tegen The Guardian dat het verbod op deze advertenties een signaal aan adverteerders afgeeft: ‘Let’s get back to reality’.

De de bewuste advertenties naast twee natuurlijke foto’s van Roberts en Turlington.

Oordeel zelf ;-)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in