Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinees zeker over gebruik communicatietechnologie

Chinezen voelen zich het meest in controle voelen over hun gebruik van communicatietechnologie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit in tegenstelling tot mensen in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Australië waar mensen aangeven vaak overweldigd te zijn door communicatietechnologie. In Australië geldt dit voor 40 procent van de ondervraagden, in het Verenigd Koninkrijk en de VS is dit 37 procent en in China slechts 17 procent.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een studie van de University of Cambridge in opdracht van communicatiedienstverlener BT. Het onderzoek is in vier landen gehouden onder 1.000 mensen waarbij 63 families wekelijks een dagboek bijhielden waarin zij het gebruik van communicatietechnologie op uurbasis vastlegden.

In de vier onderzochte landen blijkt face-to-face communicatie nog steeds de voorkeur te hebben, dit wordt bijvoorbeeld door 65 procent van de ondervraagden in het Verenigd Koninkrijk aangegeven. In Australië ligt dit percentage op 59 procent en in de VS op 50 procent.

In China is dit slechts 46 procent met instant messaging als tweede favoriete communicatiemethode. Uit de studie blijkt dat 90 procent van de volwassenen en 75 procent van de kinderen in China instant messaging dagelijks gebruiken.

Sociale netwerken zijn in Groot-Brittannië het populairst onder kinderen, 90 procent maakt hier dagelijks gebruik van. Dit percentage ligt in de VS op 81 procent, in Australië op 80 procent en in China slechts op 61 procent.

China blijkt ook het land te zijn waar het meest gegamed wordt met 55 procent van de kinderen die iedere dag gamen. In de VS gamen 49 procent van de kinderen dagelijks. In Groot-Brittannië ligt dit percentage lager met 26 procent en in Australië is dit 30 procent.

BT heeft naar aanleiding van dit onderzoek een ‘dieet’ opgesteld om meer balans te brengen in het dagelijks gebruik van communicatietechnologie. .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in