Chinees zeker over gebruik communicatietechnologie
Dit in tegenstelling tot mensen in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Australië waar mensen aangeven vaak overweldigd te zijn door communicatietechnologie. In Australië geldt dit voor 40 procent van de ondervraagden, in het Verenigd Koninkrijk en de VS is dit 37 procent en in China slechts 17 procent.
Dat blijkt uit een studie van de University of Cambridge in opdracht van communicatiedienstverlener BT. Het onderzoek is in vier landen gehouden onder 1.000 mensen waarbij 63 families wekelijks een dagboek bijhielden waarin zij het gebruik van communicatietechnologie op uurbasis vastlegden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn de vier onderzochte landen blijkt face-to-face communicatie nog steeds de voorkeur te hebben, dit wordt bijvoorbeeld door 65 procent van de ondervraagden in het Verenigd Koninkrijk aangegeven. In Australië ligt dit percentage op 59 procent en in de VS op 50 procent.
In China is dit slechts 46 procent met instant messaging als tweede favoriete communicatiemethode. Uit de studie blijkt dat 90 procent van de volwassenen en 75 procent van de kinderen in China instant messaging dagelijks gebruiken.
Sociale netwerken zijn in Groot-Brittannië het populairst onder kinderen, 90 procent maakt hier dagelijks gebruik van. Dit percentage ligt in de VS op 81 procent, in Australië op 80 procent en in China slechts op 61 procent.
China blijkt ook het land te zijn waar het meest gegamed wordt met 55 procent van de kinderen die iedere dag gamen. In de VS gamen 49 procent van de kinderen dagelijks. In Groot-Brittannië ligt dit percentage lager met 26 procent en in Australië is dit 30 procent.
BT heeft naar aanleiding van dit onderzoek een ‘dieet’ opgesteld om meer balans te brengen in het dagelijks gebruik van communicatietechnologie. Dit ‘dieet’ is te hier downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid