Overslaan en naar de inhoud gaan

`Marketeer moet taal cfo spreken`

Ondernemingen moeten een cultuuromslag maken om met minder meer te kunnen doen, meent Canon.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit betekent dat er interne muren moeten worden afgebroken om creatieve campagnes te ontwikkelen en te realiseren.

related partner content for mobile comes here

Dit is een conclusie uit de eerste fase van het Europese onderzoek Unlock the value of creative’ van Canon Europe en The Chartered Institute of Marketing (CIM). In het onderzoek komen 35 senior marketeers uit Europa aan het woord over ontwikkelingen die in hun vakgebied relevant zijn. Zij zijn werkzaam in diverse sectoren en branches in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Noorwegen.

Het onderzoek is mede gebaseerd op de stelling dat marketing in het DNA van de ceo moet zitten en de marketeers de taal van de cfo spreken.

De whitepaper waarin de eerste bevindingen aan bod komen, bevat een analyse van zeven trends in een industrie waar marketeers worden gedwongen meerdere kanalen in te zetten en te beheren:

1. Kostenbewaking is een manier van leven
2. Het veranderende digitale landschap leidt tot onrust en nieuwe kansen
3. De toenemende centrale rol van technologie binnen de branche
4. De behoefte aan samenwerking en afbreken van interne muren
5. De behoefte aan het delen van best practices binnen een organisatie
6. Ontsluiten van toegevoegde waarde door een holistische benadering van creatieve middelen en processen
7. Het consequent toepassen van metingen

Een meerderheid van de ondervraagde marketeers geeft aan dat ondernemingen meer moeten doen dan alleen te vertrouwen op mechanismen voor kostenbesparing. De studie concludeert dat innovatie en ‘verder denken’ met digitale technologie en systemen de sleutel zijn voor de ontwikkeling en realisatie van succesvolle campagnes.

Marketeer wordt gevraagd mee te doen aan onderzoek
In de tweede onderzoeksfase worden deze eerste bevindingen verder onderzocht. Canon vraagt Europese senior marketing-, merk- en communicatiespecialisten mee te doen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in