`Marketeer moet taal cfo spreken`


Dit betekent dat er interne muren moeten worden afgebroken om creatieve campagnes te ontwikkelen en te realiseren.
Dit is een conclusie uit de eerste fase van het Europese onderzoek Unlock the value of creative’ van Canon Europe en The Chartered Institute of Marketing (CIM). In het onderzoek komen 35 senior marketeers uit Europa aan het woord over ontwikkelingen die in hun vakgebied relevant zijn. Zij zijn werkzaam in diverse sectoren en branches in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Noorwegen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet onderzoek is mede gebaseerd op de stelling dat marketing in het DNA van de ceo moet zitten en de marketeers de taal van de cfo spreken.
De whitepaper waarin de eerste bevindingen aan bod komen, bevat een analyse van zeven trends in een industrie waar marketeers worden gedwongen meerdere kanalen in te zetten en te beheren:
1. Kostenbewaking is een manier van leven
2. Het veranderende digitale landschap leidt tot onrust en nieuwe kansen
3. De toenemende centrale rol van technologie binnen de branche
4. De behoefte aan samenwerking en afbreken van interne muren
5. De behoefte aan het delen van best practices binnen een organisatie
6. Ontsluiten van toegevoegde waarde door een holistische benadering van creatieve middelen en processen
7. Het consequent toepassen van metingen
Een meerderheid van de ondervraagde marketeers geeft aan dat ondernemingen meer moeten doen dan alleen te vertrouwen op mechanismen voor kostenbesparing. De studie concludeert dat innovatie en ‘verder denken’ met digitale technologie en systemen de sleutel zijn voor de ontwikkeling en realisatie van succesvolle campagnes.
Marketeer wordt gevraagd mee te doen aan onderzoek
In de tweede onderzoeksfase worden deze eerste bevindingen verder onderzocht. Canon vraagt Europese senior marketing-, merk- en communicatiespecialisten mee te doen aan het onderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid