Grootste ergernis in restaurant: onvriendelijke bediening
Deze top10 stelde Tafelreserveren.nl op nadat 4.293 mensen hun mening hadden gegeven (via e-mail, telefoon of het invullen van een online of offline formulier).
Tjarko de Jong van Tafelreserveren.nl: ‘In ons onderzoek staat onvriendelijke bediening met stip op nummer 1. Bij bijna elke respondent staat deze ergenis wel in de top5. Mensen vinden service steeds belangrijker omdat dat je het gevoel geeft dat je gewaardeerd wordt als gast.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOndervraagden gaven aan dat een vriendelijke bediening een belangrijke voorwaarde is voor het slagen van de avond.
Het ongevraagd bijschenken van drankjes, ongeïnteresseerde of onoplettende bediening en overlast staan respectievelijk op plaats 2, 3 en 4. ‘
De Jong: Mensen hebben een hekel aan het leegschenken van flesjes fris als het glas bijna leeg is. Dit wordt gezien als irritante manier om meer drank te verkopen. En wanneer je iets wilt bestellen wil je graag dat je gezien wordt en dat de bediening luistert.’
De ergernis top10
1. Onvriendelijke bediening
2. Ongevraagd bijschenken van drankjes
3. Onoplettende / ongeïnteresseerde bediening
4. Overlast (bellende gasten en luide muziek)
5. Kraanwater op de rekening zetten of water als bronwater verkopen
6. Krappe tafels
7. Lauw/koud eten
8. Vies bestek/Vieze glazen
9. Lang wachten op eten / tussen de gangen
10. Rekening die niet klopt
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid