Overslaan en naar de inhoud gaan

Nasynchronisatie reclame irriteert klant

Nagesynchroniseerde reclames irriteren de potentiële klanten. Die negatieve houding zorgt ervoor dat mensen minder bereid zijn het product…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van communicatiewetenschapper Debby Damen van de Universiteit van Tilburg. Volgens Damen zijn veel Europese reclames ingesproken in een andere taal. Bekende voorbeelden zijn snoep- en wasmiddelreclames en reclame voor schoonmaakproducten.

related partner content for mobile comes here

Damen lieten groepen proefpersonen drie originele reclames zien en een in het Nederlands ingesproken Engelse spot. De nagesynchroniseerde reclame en de woordvoerder daarin bleken telkens als onbetrouwbaar, incompetent en niet natuurlijk te worden gekenschetst. Ook vonden de kijkers die reclame saai en wilden ze hem niet opnieuw zien.

Volgens Damen was wel bekend dat nasynchronisatie een negatief effect op kijkers heeft. Niet eerder was echter onderzocht of ingesproken spots ook een negatief effect hebben op het koopgedrag van mogelijke klanten.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in